Ögonmigrän eller vad sjutton var detta?
Igår var jag med om något mycket otäckt. Helt plötsligt helt utan förvarning fick jag problem med synen. Det var som ett stort kantigt blixtrande mönster, som glitter, som satte sig över den större delen av synfältet. Jag trodde direkt att jag var på väg att bli blind eller att det var en hjärnblödning.
Om jag titta eller blunda hade ingen betydelse, mönstret satt kvar och jag såg knappt något. Det satt i cirka 10-15 minuter, sedan försvann det. Men jag kunde inte läsa text, utan raderna hoppa lite. Hade svårt att fokusera. Deta satt i ytterliggare en stund. Sedan försvann detta också och allt var som vanligt.
Idag känner jag mig mör. Trött och tung i nacke och huvud. Men ser precis som vanligt.
Innan det bröt ut mådde jag kanon. Höll på och städa. Sedan sa det bara pang. Inser nu efteråt att jag ätit lite under dagen (frukost och en liten tallrik yoghurt till lunch och detta hände vid 17-tiden. Hade även bara druckit lite, kanske max en halvliter. Plus att jag varit förkyld i två veckor och inte gjort så mycket, och nu hade jag stökat på i 5 timmar oavbrutet.
Googla såklart på dessa symtom och insåg att det finns något som heter ögonmigrän. Detta har jag aldrig hört talas om och jag har inte varit med om detta förut. Det var vidrigt otäckt och jag ska ringa läkaren imorgonbitti för att få kolla upp detta.
Någon som har ögonmigrän?
Låter detta som jag var med om som ögonmigrän?
Hur kollar man upp detta? Finns det något test?