• tricksen

Sätta fast Britax Hiway i Audi A6!!

Hur sätter man fast BRitax Hiway i Audi A6 (2008) bakom passaserarsätet? Jag menar hur trär man genom dessa bälten genom passaserastolen ryggstödet har ju ingen öppning. Måste vi skaffa fästöglor eller finns det nånstans man kan fästa banden i?? Hoppas att det finns nån som vet, är tacksam för hjälp!!

• Svar på tråden Sätta fast Britax Hiway i Audi A6!!
  • tricksen

"Puff" Ingen som vet???

• eec82

kan du inte fästa i skenorna i golvet? Ibland om man drar fram stolen å sen trär igenom banden i skenorna under stolen. Om de inte funkar kan man dra dem runt ryggstödet å fra igenom ena bandet i de andra så de liksom träs över ryggen å sen dra åt. Svårt att förklara, annars bege dig till en butik så de kan visa er i eran bil.

• tinis77
    eec82 skrev 2010-11-13 12:28:30 följande:
    . Om de inte funkar kan man dra dem runt ryggstödet å fra igenom ena bandet i de andra så de liksom träs över ryggen å sen dra åt. Svårt att förklara, annars bege dig till en butik så de kan visa er i eran bil.
    Är det godkänt att göra så??
    *Alexander 9/9-05 * Hampus 30/9-08* Isabell 8/1-10* martinas.myshowroom.se/
  • tinis77
    tricksen skrev 2010-11-13 11:35:13 följande:
    Hur sätter man fast BRitax Hiway i Audi A6 (2008) bakom passaserarsätet? Jag menar hur trär man genom dessa bälten genom passaserastolen ryggstödet har ju ingen öppning. Måste vi skaffa fästöglor eller finns det nånstans man kan fästa banden i?? Hoppas att det finns nån som vet, är tacksam för hjälp!!
    På audin jag hade gick det att lossa klädseln på stolen och trycka genom remmarna. Lite bökigt och pillrigt men det funkade. Men jag köpte ändå fästöglor och satte in, behövde kunna flytta förarsätet och det blev rångligt när remmarna satt i stolen.
  • Joico
    eec82 skrev 2010-11-13 12:28:30 följande:
    Om de inte funkar kan man dra dem runt ryggstödet å fra igenom ena bandet i de andra så de liksom träs över ryggen å sen dra åt. Svårt att förklara, annars bege dig till en butik så de kan visa er i eran bil.
    tinis77 skrev 2010-11-13 14:30:10 följande:
    Är det godkänt att göra så??
    Nej, jag är nästan säker på att man inte får göra så!
    Om stolen ska placeras i framsätet så får man göra typ så, men då ska banden gå runt ryggstödet på stolen, sen ska själva bältesspännena läggas på golvet bak och kastas under passagerarstolen så de kommer ut på passagerargolvet.

TS: Det enda är nog att fästa banden i skenorna som stolen framför glider på, om det går. Läs bruksansisningen för Hi-way
  • eec82

jo de får man, ringde till britax i jobbet å fick ett ok att göra så (då en kund hade problem). Av någon som hade koll där. Han rekomenderade de som förlag, så var inte min idé till att börja med.

• eec82

sen sa han med att om man kunde, så kunde man göra samma sak fast lägga den runt stolens nederkant, alltså under själva stolen å bak... gick med bra. (svårt att förklara man skulle ha bilder), han faxade över bilder på massor bra varianter man fick använda sig av. Så TS om du vänder dig till butik kanske de kan ringa åt dig el vet hur man får göra.

• tricksen

Tack för alla svar! Kommer idag att testa på nytt att fästa remmarna och även fara till butiken imorgon och be dom att titta på fastsättningen!

• tricksen
    tinis77 skrev 2010-11-13 14:33:28 följande:
    På audin jag hade gick det att lossa klädseln på stolen och trycka genom remmarna. Lite bökigt och pillrigt men det funkade. Men jag köpte ändå fästöglor och satte in, behövde kunna flytta förarsätet och det blev rångligt när remmarna satt i stolen.
    Säljer dom fästöglor på Audi? Var  det svårt att montera dom?
  • tinis77
    tricksen skrev 2010-11-14 10:55:41 följande:
    Säljer dom fästöglor på Audi? Var  det svårt att montera dom?
    Köpte på biltema, kostar ca 20 kr för 2 st. Tror inte det var så svårt att sätta in dem, brorsan fixade det. Men man lossar bultarna som sätet sitter i, sätter dit öglorna och skruvar dit bulten igen.
Svar på tråden Sätta fast Britax Hiway i Audi A6!!