Cocco skrev 2010-11-13 21:57:42 följande:
Åk till apoteket och köp mjölkfri ersättning så länge.
Vilken är mjölkfri?
Superbia skrev 2010-11-13 22:03:38 följande:
En av mina killar hade Pylorusstenos (trång nedre magmun) och fick opereras när han var 5 veckor. Nu hade du ju redan kollat upp detta som tur var, tänkte annars tipsat dig om att det faktiskt kan vara något sånt. Kräktes jättemycket i två veckor ungefär, sedan tröttnade vi på att "Vissa barn spyr mer än andra" och ringde akuten och vi skulle komma in direkt. Han var ordentligt uttorkad och vikten hade gått ner till drygt födelsevikten. Fick uppfattningen att det var "i sista stund" vi kom in. Blir lite rädd såhär i efterhand.
Där ser man! Jag trodde också att vi skulle bli hemskickade för att det är ju helt normalt att bebisar kräks. Man känner sig lite som en hysterisk småbarnsmorsa som kommer att bli klappad på huvudet när man söker vård för sånt. Tur att dom tog det på allvar. Dom har inte uteslutit att Mirandas magmun är normal för enligt kirurgen så kan det ta en stund innan det upptäcks. Hur gick det med operationen och kräkningarna?
6 Små Älsklingar skrev 2010-11-13 22:23:51 följande:
Så var det med min ena dotter också.
Hon är tvilling och var liten när hon föddes så hon fick ersättning redan på bb, då dom är så små så äter dom ju så lite så kaskadkräkningar märks ju inte lika lätt då.
Men väl hemma efter några dagar så började vi upptäcka hur mycket hon kräktes, hon stod stilla i vikt och växte inget.
Då bytte vi från Semper till Nan och hon blev gradvis bättre samtidigt besökte vi också akuten.
Ett ultraljud gjordes där dom tittade på passagen i nedre magmunnen, det var fri passage.
Hon blev inte bättre på en gång utan det blev bättre och bättre under någon vecka, efter kanske en månad så slutade hon kaskadkräkas helt.
Vad kaskadkräkningarna egentligen berodde på har vi inte fått veta, men som du säger så är sådana kräkningar inte normala.
Berätta gärna hur det går för er flicka.
Än så länge går våran lillfisa upp bra i vikt som tur är så jag hoppas att det inte avstannar nu. Helt konstigt hade det inte varit med tanke på att hon kräks så mycket. Men så olika det kan vara med dom små! Jag hoppas verkligen att det går över nu när vi har bytt ersättning.