inte råd med operation? vad gör jag
Har en papillon valp på 5månader. Fick åka in med henne till djursjukhuset pga att hon har hoppat på tre ben i ett par dagar. Veterinären sa att det troligtsvis kan vara patellan. men ska tillbaka och ta mera röntgenbilder så får vi se vad det kan vara. men om det är patellan så blir det operation och den får vi betala själv 10 000 minst. har inte dem pengarna då jag är arbetslös. har pratat med försäkringsbolaget och vi skulle ha fått hjälp om hunden har stamtavla eller om vi har tilläggsförsäkringen leder.
Men borde inte ett försäkringsbolag informera om alla tillägg när man tecknar en försäkring?
Vi köpte hunden från en kennel men dem registrerade henne inte pga att hon hade anmärkningar, men är det inte lag på att alla kennlar i SKK ska registrera sina valpar?
Sen undrar jag ifall det finns fonder man kan söka till för att få hjälp
Skulle uppskatta tips och hjälp. Är så orolig och rädd för lilla vovven. En valp ska kunna leka och busa utan att ha ont
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-01-03 15:01
har inte kunnat skriva innan då vi har gjort allt för att kunna lösa situation. vi tog kontakt med uppfödaren och hon hjälpte oss med att fixa stamtavla så att försäkringen skulle gå in och hjälpa. nu ska vår valp få sin operation och vi slipper betala. Så skönt att vi fick sån hjälp från uppfödaren.