• ominte

IPL permanent hårborttagning, någon kunnig?

Någon som har använt sig av IPL för att ta bort hår på kroppen permanent?
    Det verkar skilja ganska mycket på priser, allt från 700 upp till 2000 per behandling.

Vad ska man tänka på, vad ska man välja? Har självklart bergänsat med pengar så det billigaste lockar men är det kanske oklokt i längden?

• Svar på tråden IPL permanent hårborttagning, någon kunnig?
  • Guldsparven

Jag kommer att går min första IPL behandlig idag. Jag betalar för 5 behandlingar (7000kr)och får den 6 på köpet. Det blir billigare ju fler behandlingar jag gör. Fick även vid konsultationen prova på Lasern för att se hur det känns. Inte alls så ont som jag trott men jag får se idag.

• ominte

Kan du inte berätta mer om hur det var?

Har hört att man kanske inte behöver så många behandlingar innan håren försvinner så jag är tveksam till paketpris. Jag vill egentligen bara börja med bikinilinjen men kanske jag vill göra mer sen..

Bor du i stockholm?

• Guldsparven

Det bra gick bra idag. Jag gjorde haka och överläpp. Det gjorde ont just när lasern kommer mot huden men smärtan är just precis i det ögonblicket. Huden var lite röd en stund men just nu ser det ut precis som vanligt. Det har börjat klia lite men helt ok ändå. Anledningen att man gör flera behandlingar är att håren befinner sig i olika faser och det krävs fler gånger för att allt skall försvinna. De flesta kliniker erbjuder gratis konsultation och det kan verkligen rekommenderas. Jag bor i Göteborg.

• ominte

Kul att höra!

Hur lång tid tog behandlingen?

Jag har kollat upp flera kliniker och de billigaste tar ca 10-15 min per behandling. Undrar om det är normaltiden eller extremt kort tid och kanske därför det är så billigt? Då kan jag iså fall lika gärna ta en av de dyrare om det är längre behandlingstid..

• gullunge1

Jag har gjort under armarna och betalade 3000 för 6 ggr. Vart en period på nästan ett år som det går ca 6-8 veckor emellan. Dom säger att när man får barn och ammar så kan det bli "förstört" och komma tillbaka. Jag har fått tillbaka lite hår men det är inte alls så "mycket" som innan. Hade väl normal växt innan och nu är det lite. Mer som "fjun" behöver inte alls raka det så ofta. Skönt o slippa tänka på sommaren att man måste raka sej under armarna varje dag för att det ska se fint ut. Det kändes som sagt lite just när han tryckte på knappen för lasern nådde, de brändes lite typ. Men gick lika snabbt över igen. Skulle oxå vilja göra bikini linjen och benen, tänk va skönt och slippa raka benen nångång haha. Nackdelen är att man måste ha ganska mörkt hår för att det ska funka allra bäst, ju mörkare desto bättre tar det. Jag hade på gränsen under armarna. Men boka en tid för att prata med dom så kan dom ju svara på dina frågor. Dom sa till mig att man ofta behöver 6 ggr för att det är olika faser håret växer i, men efter redan 2 ggr märker man skillnad och många slutar då och tror att dom inte behöver fler och sen kommer dom tillbaka och klagar på att det inte funkade, men det är för att man inte fullföljer heeela prosessen. 

Tova 100317
  • ireinholdsson

Hej hej. Det var så längesen du skrev och undrade över IPL behandling. Hur har det gått? Har starka funderingar på att testa det. Men det verkar som att laserbehandling är mer effektivt?

Tänkte bara tipsa er  www.plastikoperationer.net/permanent-harborttagning

Det står allt om permanent hårborttagning, olika behandlingar/metoder och skillnaderna. :)

• ominte

Jag har gjort det nu men minns inte hur många gånger, det var så länge sen sen nu. Kanske 4-5. Det är inte helt borta men nästan. Så skönt!! Jag hade verkligen problem med prickar och infektioner i hårsäckarna när jag rakade med hyvel. Borta nu! Kan verkligen rekommendera! Det är billigare nu också!

Svar på tråden IPL permanent hårborttagning, någon kunnig?