Jag planerar undervisning, undervisar, rättar mängder av arbeten/texter, rastvaktar, plåstrar om skadade barn, är ett bollplank för elever och föräldrar, löser konflikter, har utvecklingssamtal, skriver skaderapporter (LISA), är mentor och har ?Olweuspass? (förebyggande mot mobbing och kränkning), kopierar, håller möten, ordnar med shower och luciakonserter, agerar biblotekarie och ?mattrant?, städar ibland efter sjuka barn, lagar stolar och bänkar, är ikt (it) ansvarig och hjälper kollegor med allt från hårdvara till mjukvara, sätter igång projektorer, visar kollegor hur de kan använda programmering i undervisningen, anpassar undervisning efter 150 elever, gör extramaterial som vissa elever ska ha med sig till specialpedagoger, läxläsningshjälp, vikarierar för kollegor i skolan och på fritids, dokumenterar betyg, fyller i matriser och samarbetar med BUP vid utredningar genom att göra kartläggningar, IUP och ÅP, fyller i otaliga kryssrutor från bup (kan ta ett par timmar)..möten med logoped, psykologer och andra instanser som soc.
Jag börjar undra varför jag utbildat mig till lärare.. det kan med råge skapas flera yrkeskategorier i skolan så att lärare får vara lärare i första hand och undervisa..