Krockad bil = ny stol?
Min sambo fick sladd och körde in i ett träd så bilen är totalkvaddad. Som tur är klarade han sig utan skador och bilstolen var tom men visst måste vi köpa en ny sån också?
Min sambo fick sladd och körde in i ett träd så bilen är totalkvaddad. Som tur är klarade han sig utan skador och bilstolen var tom men visst måste vi köpa en ny sån också?
Absolut helt utan tvekan! Tur att allt gick bra. Kolla med försäkringsbolaget om stolen!
Ja det bör ni göra, kan ha blivit skador på den som inte syns, skönt att det gick bra med din man.
Brukar kunna få ut en ny på försäkringen.
Ni ska kasta den gamla och köpa ny. Brukar gå på försäkringen. En krockad stol ska man aldrig använda!
Absolut, den ska ni inte använda!! Kontakta försäkringsbolaget
Självklart ska ni slänga den. En totalkvaddad bil måste ha gjort nån skada med bilstolen.
Byt så snart som möjligt, vintern är halkig
Tack för era svar!
Det var väl det jag tyckte också :) Får säga till sambon att ta upp bilstolen när han ringer försäkringsbolaget!
Du borde få ny på försäkringen den gamla kan du ta med dig till butik så försör de den åt dig. Så ingen annan "snor" den om du slänger den i ex sopprum el liknande.
Brukar iaf ta emot alla krockade stolar på arbetet jag har å då koprimeras dem så de inte är någon risk att någon kan använda den igen. Käper du samma märke å modell kan man ju spra tyget om de är fint. Kan ibland vara bra att ha ett extra.
Men åk inte i den stolen. Tur att allt gick bra.
Vi smällde med ett rådjur för ca 2 veckor sedan - och det verkar ha varit en mindre smäll än din sambos.
Vi har bra försäkring på bilen, så vi fick ut två nya bakåtvända stolar utan problem. Hon skickade en rekvisition på de stolar jag sagt att jag hade i bilen och så hämtade jag ut två nya. Smidigt.
Får ni inte ut nya på försäkringen, så köp nya ändå!