• Minli

Zumba efter förlossningen?

Jag är jättesugen på att få komma igång med träningen igen efter senaste förlossning. Tidigare har jag mest styrketränat efter att jag fått barn, men nu 6 veckor efter att jag fick sonen så funderar jag på att gå på zumba. En bm har sagt att det går bra bara jag tar det lugn, en har sagt att jag bör vänta och så har jag fått en massa svammelsvar av andra om att "passa på att mysa med bebisen istället".

Hur har ni som går på zumba eller nåt liknande gjort? Hur länge väntade ni innan ni satte igång? Hur kändes det? Gick det bra eller var det för tidigt?

Kan tillägga att jag är van att träna och kroppen känns redo...

Jättetack på förhand för svar!

• Svar på tråden Zumba efter förlossningen?
  • CathrinLarsson

Jag ser inga problem med att börja med Zumba. Hopp kanske du kan vänta med ett litet tag till, men annars är det ju bra att börja träna bålmuskulaturen igen.  Jag började rida direkt efter efterkontrollen, efter ca 12 veckor. Att mysa med bebisen låter ju helt klart frestande, men det är väl inte så tokigt att låta pappan och syskonen mysa med bebisen den stunden man är på vift... Egentid heter det tydligen! ;)

Nej, ha så kul på Zumban du! =)

• LillfisenE

Jag dansar Zumba hemma.. började på riktigt nu efter 8 veckor. Blir galen av att bara sitta i soffan 24 h om dygnet... hehe, vill med komma i form!

• em6

jag funderar på o börja med det hemma, e inte van vid o träna med känner också att jag kan inte bara sitta stilla när min dotter sover o allt är städat o klart.
    det är ju inte så mkt hopp o grejer i zumba, så jag tror inte det ska vara någon fara.
    man får väl prova sig fram o ta det lugnt!

• em6

har dvdn men den anänds mkt sällan! nu har jag anmält mig till en kurs som börjar på måndag 
    ska bbli skönt o komma igång ändå åtta månader sen förlossningen nu 

• em6

ville bara meddela att det är sjukt roligt!!
    går varje måndag o det är riktigt kul, jobbigt men kul!

Svar på tråden Zumba efter förlossningen?