• Vågen80

Vad brukar ni göra för kul med barnen

Jag själv har precis nyligen hittat ett sätt som hela familjen tycker är super kul... Åka till badhuset Skrattande
    Förut har vi bara varit hemma eller åkt till djurparken... blir trist i längden

Så jag blev lite nyfiken på vad ni andra hittar på... ifall att familjen tröttnar

2 Barnsmor
  • Svar på tråden Vad brukar ni göra för kul med barnen
  • ÅzaLu

vi brukar åka till lekland, till skogen, gå på fik som är barnvänliga =) åka o bada, picnic i trädgården eller på vardagsrumms golve tom vädret är för dåligt...

• Vågen80
    ÅzaLu skrev 2010-11-11 09:18:57 följande:
    vi brukar åka till lekland, till skogen, gå på fik som är barnvänliga =) åka o bada, picnic i trädgården eller på vardagsrumms golve tom vädret är för dåligt...

Varför har jag inte tänkt på det förut att man kan ha picnic i trädgården =) blir nog så imorgon

• KMJ

Grilla korv i trädgården eller  på en utflykt. Åka till en 4H går och klappa djuren. Baka eller måla tillsammans både 1,5 årinen och 8 åringen kan vara med på sina vilkor.

• KMJ

Kom på en anna sak vi gör ihop, går på familjegympa på Friskis o svettis, jätte roligt med mycket musik och rörelse passar hela familjen.

• N3D

Vi brukar också gå på familjejympan på friskis, åka och bada är det dåligt med även om vi älskar det så blir det sällan av. 
    Eller så går vi till biblioteket och läser och lånar böcker eller åker till Rum för Barn i Kulturhuset (bor i stockholm)
    Något som vi nyss upptäckt är museum! Det finns många museer som  har gratis inträde, bl.a Stadsmuseet där har de även världens roligaste lekrum! 
    Min 3½ åring älskade även utställningarna på stadsmuseet. Det var lite spännande att gå runt där tyckte han.  

• Tangent

Bor i gbg och har en 7-åring. Vi brukar gå på Universeum, på biblioteket, simhallen, sjöfartmuseet, stadsmuseet, olika lekland, Slottskogen och när skidskobanan på Heden öppnar går vi dit ibland.

• Vågen80
    KMJ skrev 2010-11-11 09:39:28 följande:
    Grilla korv i trädgården eller  på en utflykt. Åka till en 4H går och klappa djuren. Baka eller måla tillsammans både 1,5 årinen och 8 åringen kan vara med på sina vilkor.
    =) vi bor på en gård så klappa djuren blir ju som en vardags syssla, men grilla korv e ju alltid kul och ett mättande mellan mål =)
Svar på tråden Vad brukar ni göra för kul med barnen