• Simben

6-årsskola och fritids?

Har bara lite funderingar kring hur det så småningom kommer bli när min stora tjej börjar 6-årsskolan även om det är ett och ett halvt år kvar
    Hur gör alla ni som jobbar deltid och oregelbundna tider med om skolan är tex 8.20-11.20 varje dag och ni börjar jobba tex 14 eller 15 eller nåt...hämtar ni barnet efter skolan och sen åker tillbaka till fritids då så lång tid innan som behövs för att hinna till jobbet eller är barnet kvar tills andra föräldern kan hämta?
    Blev bara så nyfiken på hur andra gör eftersom det är så det kommer se ut sen om två år...

Älskar min två små tjejer Agnes och Maja över allt annat!
  • Svar på tråden 6-årsskola och fritids?
  • Simben

okej..även om det är några timmar som man är ledig och som barnet egentligen inte skulle behöva fritids?
    får man göra så eller gör folk så ändå?

• gladare

Men mycket hinner förändras på två år. Ta de funderingarna då när de är aktuella

• Simben

nej jag kan ju tänka mig att det inte skulle vara poppis hos min tjej att hämta och sen lämna igen...men undrar hur alla andra gör som har det så här? några fler?

och tack shitvadjaghatar för att du svarade mig

• Simben
    gladare skrev 2010-11-10 18:26:10 följande:
    Men mycket hinner förändras på två år. Ta de funderingarna då när de är aktuella
    ja vem vet...men det måste ju finnas många som har det så nu och är ju bara nyfiken på hur alla gör som har det så?? får man inte fråga?
  • shitvadjaghatar
    Simben skrev 2010-11-10 18:28:05 följande:
    nej jag kan ju tänka mig att det inte skulle vara poppis hos min tjej att hämta och sen lämna igen...men undrar hur alla andra gör som har det så här? några fler?

och tack shitvadjaghatar för att du svarade mig
    Jag menar snarare att det inte är så poppis bland personalen.
    Väldigt många arbetar ju skift, då skulle många barn försvinan några timmar och sen komma tillbaka.
  • Punkster

Jag jobbar på fritids, och ska man vara en riktig paragrafryttare regelmässigt sett så ska du hämta efter skoldagens slut och sedan lämna igen när du börjar jobba. De föräldrar som har liknande arbetstider på fritidset där jag jobbar har rätt att låta barnen vara kvar efter skoldagen slut, efter ett gemensamt beslut av rektorn och föreståndaren på fritids. Det händer dock ibland att barnen blir hämtade och kommer tillbaka senare på eftermiddagen. En del föräldrar passar på att göra saker med barnen under den tiden, t.ex. handla kläder och liknande.

• Simben

punkster; okej..regelmässigt är det så då iallafall om inte skolan beslutat annat som i ert fall....men gör alla föräldrar så eller hur gör ni som inte har en skola som bestämt att dom får vara kvar?

tack till alla som svarar

• gladare

Visst får du fråga, jag menar bara att mycket hinner förändras på två år både regelmässigt o privat o då är det väl bättre att lägga energi på att leva här nu inte på hur det kan vara om två år.

• Simben
    gladare skrev 2010-11-10 19:10:00 följande:
    Visst får du fråga, jag menar bara att mycket hinner förändras på två år både regelmässigt o privat o då är det väl bättre att lägga energi på att leva här nu inte på hur det kan vara om två år.
    Jovisst..är bara nyfiken och jag lever här och nu oxå även om tanken snuddar om framtiden ibland
Svar på tråden 6-årsskola och fritids?