• lillkorpen

Var laga trasig dragkedja i Göteborg, billigt?

Jag köpte en skötväska via Blocket för någon vecka sedan, och jag har nu upptäckt att en dragkedja till ett fack inte fungerar ordentligt. Själva delen man drar i sitter som den ska, men trots det så stängs inte dragkedjan. Svårt att förklara, men jag hoppas att ni förstår.

Jag anser att jag får skylla mig själv som inte noga undersökte  väskan när jag köpte den, även om det känns trist, och vill nu mest bara hitta en billig lösning på problemet. Väskan i sig var dyr och jag vill inte lägga ut hundratals kronor på att fixa dragkedjan.

Jag skulle uppskatta om någon har tips på var i Göteborg man skulle kunna gå och få det här fixat. Jag har googlat och sökt på Eniro, men de prislistor jag får fram gäller oftast byte av hela dragkedjan (på jackor och liknande) och kostar flera hundra kronor. Behöver man verkligen byta ut hela kedjan när bara själva drag-grejjan "glappar"?

Någon som vet något? Alla tips mottages tacksamt, men jag vill helt undvika lösningar som betyder åverkan på väskan i form av sprättning o. dyl. Dyr jäkla märkesväska, där fick jag för att jag ville ha en sån. :P 

• Svar på tråden Var laga trasig dragkedja i Göteborg, billigt?
  • lillkorpen

Jo, jag har kikat på den där men som jag förstår det så ersätter den den befintliga löparen? Och det är inget fel på löparen i sig, utan den har bara hamnat i "otakt" med själva kedjan, så den stängs inte. Tänkte då om någon varit med om en eventuell lösning på det, så slipper jag göra åverkan på väskan genom att ta bort original-löparen.

• Stormorsan

Tag med dig väskan in till Knapp-Carlsson på Kyrkogatan i Göteborg, finns det något knep att fixa dragkedjan så kan dom garanterat hjälpa dig.

• lillkorpen

Tack så hemskt mycket, jag ska gå dit med väskan och se om de kan hjälpa mig! :)

• lillkorpen

Nu har jag varit hos Knapp-Carlsson och tyvärr kunde de inte göra så mycket, tjejen bakom disken sa att hela kedjan behöver bytas ut och tipsade mig om närmsta skomakare. Knatade dit och där träffade jag en helt underbar fantastisk mirakelman som fixade dragkedjan, utan inverkan på väskan, på bara en kvart! Dragkedjan behövde inte bytas eller nåt, jag är så jäkla glad nu!

Tack för hjälpen alla! 

• Stormorsan
    lillkorpen skrev 2010-11-11 12:44:05 följande:
    Nu har jag varit hos Knapp-Carlsson och tyvärr kunde de inte göra så mycket, tjejen bakom disken sa att hela kedjan behöver bytas ut och tipsade mig om närmsta skomakare. Knatade dit och där träffade jag en helt underbar fantastisk mirakelman som fixade dragkedjan, utan inverkan på väskan, på bara en kvart! Dragkedjan behövde inte bytas eller nåt, jag är så jäkla glad nu!

Tack för hjälpen alla! 
    Skål
Svar på tråden Var laga trasig dragkedja i Göteborg, billigt?