• Littorina

Förlag på pyssel att göra med en fyraåring?

Jag gillar att pyssla. Min fyraåring med. Men jag vet inte vad vi ska pyssla. Jag har lite kort tålamod och tycker det är jobbigt med kladd och färgstänk. Fyraåringen orkar inte hålla koncentrationsförmågan uppe så länge heller. Har ni några förslag på vad vi kan göra tillsammans?

• Svar på tråden Förlag på pyssel att göra med en fyraåring?
  • Halkatla

Köp ett gäng enfärgade julgranskulor, lite glitterlim, paljetter och glittriga klistermärken och så gör ni egna fina julgranskulor. Det är ett pyssel som faktiskt blir snyggt på riktigt, och inte bara något man pliktskyldigast har framme för att barnen gjort dem.

Svenskarna gör av med pengar de inte har, på saker de inte behöver, för att imponera på folk de inte tycker om. (Babben Larsson)
  • SM86

Gå in på www.skapligtenkelt.se
    Där finns det allt möjligt, blandat för alla åldrar och olika "svårighetsgrader". Något ska ni nog kunna hitta

• UmeåElin

Köp en limpistol (lågtemp.) med många extra limstänger. Sedan låter du fyraåringen gå lös på eran plast- och kartongåtervinning! På mitt jobb (förskola) kan  barnen arbeta i timmar med ett limprojekt.

Svar på tråden Förlag på pyssel att göra med en fyraåring?