• Flamma

Vilken välling? 8 månader

Meya äter bara kvällsvälling. Vilken välling är då den bästa att ge?? Just nu kör vi på Mild Fullkornsvälling från Nestlé

♥ MELVIN -05 & MEYA -10 ♥
  • Svar på tråden Vilken välling? 8 månader
  • La Lola

Bästa? Hur menar du?

*mamma till Alma 10 år (-00) och Hedda 1 år (-09)*
  • Lumo

Fortsätt på den du. Det har vi med kört på. Om hon gillar den vill säga?!

• Flamma
    La Lola skrev 2010-11-08 15:18:55 följande:
    Bästa? Hur menar du?
    Välling är helt nytt för mej, så jag vet ju inte riktigt om man ska ge 8 månaders eller 6 månaders, vilka olika sorter som passar för vilket ändamål osv.Obestämd
  • Flamma
    Gwempa skrev 2010-11-08 15:19:18 följande:
    Fortsätt på den du. Det har vi med kört på. Om hon gillar den vill säga?!
    Ja, den verkar ju duga... Tungan ute
  • La Lola
    Flamma skrev 2010-11-08 15:31:28 följande:
    Välling är helt nytt för mej, så jag vet ju inte riktigt om man ska ge 8 månaders eller 6 månaders, vilka olika sorter som passar för vilket ändamål osv.Obestämd
    Man måste inte ge välling alls säger jag då.

Hedda är 19 mån o äter mat, gröt o ersättning....
  • Flamma
    La Lola skrev 2010-11-08 15:38:46 följande:
    Man måste inte ge välling alls säger jag då.

Hedda är 19 mån o äter mat, gröt o ersättning....

Nej, det vet jag iofs, Melvin har aldrig ätit varken välling, ersättning eller köpegröt

Men eftersom Meysan är flaskunge, så kändes det naturligt att ge välling. Tänkte ur näringssynpunkt att den kanske är nyttigare..? Hon är inte heller superförtjust i gröt...

• La Lola
    Flamma skrev 2010-11-08 15:42:38 följande:

Nej, det vet jag iofs, Melvin har aldrig ätit varken välling, ersättning eller köpegröt

Men eftersom Meysan är flaskunge, så kändes det naturligt att ge välling. Tänkte ur näringssynpunkt att den kanske är nyttigare..? Hon är inte heller superförtjust i gröt...

Ersättning innehåller fler nyttiga ämnen.
    Välling är ju bara gröt i lös form egentligen.
  • Flamma
    La Lola skrev 2010-11-08 15:47:01 följande:
    Ersättning innehåller fler nyttiga ämnen.
    Välling är ju bara gröt i lös form egentligen.

Mjo, det är klart att det har du ju rätt, men det är väldigt praktiskt när barnen är trötta - med välling alltså

Hon äter ju inte vanlig ersättning, utan har speciell utskriven & vi har hämtat sista gången och kommer nog inte få mera utskrivet... En sån förpackning kostar 90:-, så det kommer jag inte att köpa. Och ska jag ändå ge henne annat, så kan jag ju likväl ge välling

• La Lola
    Flamma skrev 2010-11-08 15:54:17 följande:

Mjo, det är klart att det har du ju rätt, men det är väldigt praktiskt när barnen är trötta - med välling alltså

Hon äter ju inte vanlig ersättning, utan har speciell utskriven & vi har hämtat sista gången och kommer nog inte få mera utskrivet... En sån förpackning kostar 90:-, så det kommer jag inte att köpa. Och ska jag ändå ge henne annat, så kan jag ju likväl ge välling

Ah, ok.
Svar på tråden Vilken välling? 8 månader