• Pärla

Hur fort går magen ner efter snitt?

Hej!
    Jag snittades i juni, och har fortfarande lite degig och hängande mage kvar.
    Jag har hört att det längre tid för dom som är snittade med att magen går ner..Är det sant?

Ni som snittades, hur fort gick magen ner på er?

• Svar på tråden Hur fort går magen ner efter snitt?
  • minimizeMe

Tog verkligen inte längre tid på mig, tog en månad ca sedan var den som vanligt igen. Första barnet som jag födde vaginalt tog det längre tid att få ner magen igen.

• helene306

Jag snittades för andra gången i april och min mage är som innan fast lite mjukare, sladdrigare och degigare Jag har fått den berömda bulan över snittet denna gång också, det fick jag inte efter första men nu har jag dessto mer ärrvävnad på insidan också. När jag går ner mer kommer min mage plattas till, det gjorde den efter första.

(¯`°?.¸ ღ F+H=D&A ღ ¸.?°´¯)
  • mamlan

Minns inte exakt, men ett "veck" som hänger över ärret har jag fortfarande kvar 5 år senare så det lär bli kvar för eviga tider..Men nu är mitt fyllt med lite för mycket fett oxå, gick jag ned i vikt skulle det väl bli mindre men ändå finnas kvar

• Skogsflickan

För mig tog det knappt 14dagar efter mitt planerade snitt, kunde dock ha mina vanliga byxor på mig efter 4 dagar

• Pärla
    Skogsflickan skrev 2010-11-10 00:21:01 följande:
    För mig tog det knappt 14dagar efter mitt planerade snitt, kunde dock ha mina vanliga byxor på mig efter 4 dagar
    Va??????????!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Hur mycket hade du gått upp??
    Vilken lyckost
  • karolina106

dottern är 9 veckor och magen ungefär lika stor som innan fast mer degig, syns att huden har töjts ut. Kunde ha mina "fat pants" efter 2 veckor (men det var obekvämt på ärret).

Nu kan jag knäppa de flesta av mina vanliga byxor, men lever mest i tajts eftersom ärret är ömt.

• Skogsflickan
    Pärla skrev 2010-11-10 12:01:21 följande:
    Va??????????!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Hur mycket hade du gått upp??
    Vilken lyckost
    Gick upp 6,5 kilo under hela..Och jag åt ALLT som kom i närheten av gapet...Men jag arbetade intensivt också.
  • Pärla
    Skogsflickan skrev 2010-11-10 20:22:56 följande:
    Gick upp 6,5 kilo under hela..Och jag åt ALLT som kom i närheten av gapet...Men jag arbetade intensivt också.
    Oj oj, det var kankse nästan din bebis vikt det där..
  • Sessilou

Snittades för 14 månader sen och har fortfarande "bebismage".
    Dock börjar jag misstänka bråck eller nåt med magmusklerna som inte gått ihop.

Hade nog fått plattare mage om jag gått ner mer i vikt...gick upp ca 30 kg och har 4 kg kvar att gå ner.

Less is more=)
  • Sessilou

Snittades för 14 månader sen och har fortfarande "bebismage".
    Dock börjar jag misstänka bråck eller nåt med magmusklerna som inte gått ihop.

Hade nog fått plattare mage om jag gått ner mer i vikt...gick upp ca 30 kg och har 4 kg kvar att gå ner.

Less is more=)
Svar på tråden Hur fort går magen ner efter snitt?