• Hormonermedhumör

Till Er som tagit Pergotime och fått ägglossning (oavsett om ni blev gravida eller ej) !

Har lite frågor:

På vilken cykeldag fick Ni ägglossning med Pergotime ?

Ni som inte blev gravida med Pergotime - på vilken cykeldag fick Ni mens ?

....Är själv på cykeldag 38 nu och började igår få äggviteliknande flytningar och idag kom värk i ländryggen och illamående...till saken hör att dr i samband med VUL på cykeldag 13 trodde inte att jag alls skulle få ägglossning av enkelkuren P som jag då tagit...vet nu inte vad jag ska tro...

• Svar på tråden Till Er som tagit Pergotime och fått ägglossning (oavsett om ni blev gravida eller ej) !
  • Moncabang

Brukar få ÄL cd 18 med Pergo. Får däremot aldrig äggvite- eller geleflytningar i samband med det. Men dock en vecka innan ÄL... Helt normalt enligt gyn. Låter ju verkligen det... Rynkar på näsan

Det låter ju nästan som om du har missat din ÄL, för dag 38 är ju väldigt länge. Men fullt möjligt ifs. Glad
    Har du testat varje dag om du haft ÄL?
    Kommer faktiskt på nu att jag hade så en gång förra sommaren. Fick den på cd 33...konstigt, för den brukar ju komma när den skall. Men det är ju inte ovanligt att ÄL uteblir ett par gånger om året.
    Hoppas du får rätsida på varför den lyser med sin frånvaro!

• Fimpen72

Det kan komma jättesent.
    Jag har fått på dag 19 senaste två kurerna men denna kur har jag inte fått ngn än så länge.

Det finns tidigare omröstningar om detta om du söker.

• lmcl

De två senaste kurerna har jag fått ÄL på cd 20, tror jag, och mens på cd 45 ungefär. Jag håller inte supernoga koll - kroppen går ju inte som ett urverk precis...

• Fimpen72
    längtan87 skrev 2010-11-14 11:11:35 följande:
    vad betyder cd? :P
    cykel dag.

Cd1 är alltså mensens första dag
  • Zazza

jag fick äl runt dag 17 med pergotime..

• this is it

har en fråga...klart ingen kan veta men vill gärna höra vad ni tror!

På dag 22 i min cykel fick jag jätte ömma bröstvårtor, tog ett äl test som visade nästan lika starka streck! Gav inte utslag på dag 21. På kvällen på dag 22 var strecket lika starkt som på morgonen och jag började få molvärk. På dag 23 var strecket svagare igen och idag på cd 24 så syns strecket knappt men har jätte mkt molvärk och fortfarande jätte ömma bröstvårtor.

Kan jag ha haft äl fastän strecken inte blir lika starka? Tidigare cykler har jag fått lika starka streck och samma symtom. Är inte gravid. Har ätit trippelkur pergotime+metformin.

Kan man få så ömma bröst utan anledning alltså ingen mens eller äl???

Vill ju veta ifall jag kan börja på ny kur pergotime!

Svar på tråden Till Er som tagit Pergotime och fått ägglossning (oavsett om ni blev gravida eller ej) !