• Simsonen

Första tanden tappad :-)

Imorse halv sju kom femåringen instudsande med sin tand i handen, överlycklig att den äntligen lossnat.
    Visst är det en stor sak, det här med första tanden,han är så stolt och ser så charmig ut med sin glugg.
    Men när brukar de tappa egentligen?
    Minns att jag var sju år när jag tappade min första och han är bara fem, kan det vara så olika? 

• Svar på tråden Första tanden tappad :-)
  • pigglet

Ja, det är väldigt olika. Jag tror jag var 4 när jag tappade första, men det är nog tidigt...
    Det vanligaste är nog i 6-årsåldern tror jag. OCh en del får visst vänta ändå tills de är 8?

• Bridgett

Min son blev sex i augusti och tappade sin första tand härom veckan, så det kan vara olika. Han är jättestolt!

• Simsonen
    Bridgett skrev 2010-11-06 20:05:10 följande:
    Min son blev sex i augusti och tappade sin första tand härom veckan, så det kan vara olika. Han är jättestolt!
    Åh visst är det lite roligt, man blir lite stolt även som förälder, eller hur jag ska beskriva. Det känns som en stor händelse i en liten människas liv.
  • Cia o krabaten

Min dotter tappade sin första vid 5år och 5mån, nu 2mån senare är en väldigt lös och en lite lös.
    Först på dagis var hon iaf. 

• Tant Green

Vi går och väntar på nummer 3 Den första åkte strax innan 5-årsdagen. Tydligen brukar de som fått tänder tidigt även tappa dem tidigt, men eftersom min tjej var ganska sen med att få tänderna så blev jag lite förvånad att hon inte var sen att börja tappa dem också. Själv var jag nog nästan 6 år.

En tjej på dagis fyller 5 i mars/april och tappade sin första tand för någon månad sen.

• Simsonen
    Tant Green skrev 2010-11-06 20:44:59 följande:
    Vi går och väntar på nummer 3 Den första åkte strax innan 5-årsdagen. Tydligen brukar de som fått tänder tidigt även tappa dem tidigt, men eftersom min tjej var ganska sen med att få tänderna så blev jag lite förvånad att hon inte var sen att börja tappa dem också. Själv var jag nog nästan 6 år.

En tjej på dagis fyller 5 i mars/april och tappade sin första tand för någon månad sen.
    Ja det låter ju logiskt egentligen, jag var två när jag fick min första men sonen var tidig med sina tänder.
  • Dr Mupp

Dottern hade precis fyllt 5 när ho tappade de två första. Sen tog det ca 1,5 år innan hon på en gång nästan tappade alla framtänderna. Såg inte klokt ut.

Sonen ska precis fylla sex och har nyigen tappat sina två första tänder.

If you cut the wings of a fly, Does it become a walk?
  • zika

dottern var 4år och 8 månader när första 2 tänderna lossnade
    De två nästa var hon 5 år 8 månader
    De två längst fram upptill lossnadeförra veckan. 6 år nästan 2 mån

Svar på tråden Första tanden tappad :-)