• Eqz

Tjänar man egentligen på att köpa (få) telefon ihop med abonnemang?

Jag har just nu en trasig mobil och ett abonnemang där bindningstiden går ut imorgon, alltså kan jag vara på jakt efter båda. Efter att ha kollat lite kan jag dock inte se att telefonen jag vill ha går att kombinera något vidare med abonnemanget jag vill ha. Alltså måste jag skaffa ett dyrare abonnemang än jag behöver eller köpa telefonen kontant. Säljare ringer ju hela tiden med sina "fantastiska erbjudanden", men är de de? Upplever ni att man tjänar på kombinationen (utan att kompromissa på det ena eller det andra)?

• Svar på tråden Tjänar man egentligen på att köpa (få) telefon ihop med abonnemang?
  • Gradin

Nej!
    Iallafall inte i de flesta fall.
    Om du har ett abonnemang med förhöjdmånadsavgift vilket de flesta har så kostar det dig mer än om du köper telefonen.

• Eqz

Ja, jag får den känslan också. Jag vill absolut inte ha höjd månadsavgift, det är ju bara ett annat ord för avbetalning och det är jag inte intresserad av, då pyntar jag hellre kontant. Får man sedan en billigare telefon med abonnemanget kan man ju alltid sälja den på Blocket och se det som rabatt...

• Gradin

Gör så.

Jag kan iallafall bara svara för telenor som ska vara så billiga då jag har jobbat för dem, men hos de flesta operatörerna så blir det så.

Men kika runt och läs igenom allt så ser du själv vart du slutar någonstans.

Skulle dock rekomendera kontant köp

• Tecken

Köpte en Wildfire från Telenor för några månader sedan. Jag kunde välja mellan att "få" telefonen, med en förhöjd månadsavgift på 100kr/månad i 24 månader. Eller betala 2400kr för telefonen. Valde att betala allt på en gång.

• LaFontaine

Jag köpte en Wildfire från Tele2 för ett par veckor sen. I mitt fall kunde jag välja mellan föhöjd månadsavgift på 100 kr i 18 månader eller att köpa telefonen för 2700. Jag valde avbetalningen eftersom det blev en dryg tusenlapp billigare.

• Eqz
    LaFontaine skrev 2010-11-05 21:07:07 följande:
    Jag köpte en Wildfire från Tele2 för ett par veckor sen. I mitt fall kunde jag välja mellan föhöjd månadsavgift på 100 kr i 18 månader eller att köpa telefonen för 2700. Jag valde avbetalningen eftersom det blev en dryg tusenlapp billigare.
    Ja, självklart, får man den lur man vill ha för mindre pengar genom att betala av så gör man ju det. Men det verkar som sagt oftast som att avbetalningen blir dyrare samtidigt som man binder upp sig på lång tid. Om man som jag inte ringer för många tior i månaden blir det nog svårt att få någon att bjussa på telefonen
  • ebbies06

Haha nej det är svindyrt med abonnemang. Tex en kompis tog abonnemang och fick en iphone 4, mobilen kostade 6700 i butik, band sig i 2 år och får betala ca 14000 för mobilen. Min bror har jobbat på 3 och telenor, håll er borta från abonnemangskiten så länge ni kan. Kontant är alltid bäst

• PiaSofia
    Gradin skrev 2010-11-05 20:04:01 följande:
    Nej!
    Iallafall inte i de flesta fall.
    Om du har ett abonnemang med förhöjdmånadsavgift vilket de flesta har så kostar det dig mer än om du köper telefonen.
    Oftast inte faktiskt...
  • PiaSofia
    Tecken skrev 2010-11-05 20:19:30 följande:
    Köpte en Wildfire från Telenor för några månader sedan. Jag kunde välja mellan att "få" telefonen, med en förhöjd månadsavgift på 100kr/månad i 24 månader. Eller betala 2400kr för telefonen. Valde att betala allt på en gång.
    Samma pris oavsett om du har betalat med en gång eller via till abg...
Svar på tråden Tjänar man egentligen på att köpa (få) telefon ihop med abonnemang?