• Lejoninna77

Mens efter missfall,nån som har varit med om nåt liknande??

Hej!

Fick ett "ma" för ca. 5 veckor sen,har varit på koll,och de fanns inga rester kvar i livmodern.Läkaren sa åt oss att invänta en mens,sen var det bara att försöka igen....började blöda för 5 dagar sen,men mkt sparsamt,och det har kommit liksom blod i omgångar,vanligtvis blöder jag rejält och har mensvärk,men inte haft nån värk nu.Kan man räkna det här som en mens fast det kommit så lite?? Har det varit lika för nån här??

• Svar på tråden Mens efter missfall,nån som har varit med om nåt liknande??
  • Tweety

Hej min första mens efter ett ma kom också i omgångar, faktiskt så har alla menstruationer efteråt blivit lite "hackiga", jag blöder, så slutar det, sen blöder jag igen. Knasigt men tydligen blir mensen konstig efter ett missfall. Till skillnad från dig var min första mens väldigt riklig! Det nästan rann ur mig, men det kan ha berott på att jag inte blödde mkt vid själva missfallet.

• HellaH

Har också hört att mensen kan va väldigt skum efter missfall. Jag fick vad jag trodde var mens ca 4 v efter missfallet, det var som en vanlig mens fast lite mindre. Brukar ha rättså ont första dagen, men nu var det bara en molande värk som inte har släppt sen dess (2 v sen) och idag kom förklaringen: Jag är gravid! Glad

• Anna4
    HellaH skrev 2010-11-15 21:50:32 följande:
    Har också hört att mensen kan va väldigt skum efter missfall. Jag fick vad jag trodde var mens ca 4 v efter missfallet, det var som en vanlig mens fast lite mindre. Brukar ha rättså ont första dagen, men nu var det bara en molande värk som inte har släppt sen dess (2 v sen) och idag kom förklaringen: Jag är gravid! Glad
    Jag håller på bli lite galen själv. Fick missfall för den månad sedan och äl(?) för en vecka sedan. Trodde jag blev gravid, men nu har jag blödit då och då pyttelite i tre dagar. Har molvärk/svag mensvärk samtidigt. Känns som mensen är på gång men samtidigt säger vissa saker att jag är gravid. Varför kan inte kroppen vara som innan?
    Vore intressant om fler kunde svara TS om detta...
  • Anna4
    HellaH skrev 2010-11-15 21:50:32 följande:
    Grattis till dig! =)
    Hade hoppats att det var liknande med mig, men nu efter 5 dagars miniblödningar kom mensen =(
  • Maggi

Jag fick sent missfall i oktober o min första mens kom fyra veckor senare, blödde lite första dagen sen normalt i två dagar o så störtflod fjärdedagen innan det tod slut. Tre veckor senare började jag blöda igen. Fick ungefär en liten blödning om dagen i sju dagar, kändes helskumt o inte alls som vanlig mens. Får hoppas att den snart blir normal igen eller att man förhoppningsvis slipper den helt Glad

Svar på tråden Mens efter missfall,nån som har varit med om nåt liknande??