• Loth

Från Nutra till "vanlig" ersättning

Hej!

Pratade med barnläkaren idag och vi kom överens om att vår son skulle börja testa att övergå från Nutramigen till "vanlig" modersmjölksersättning. Det enda jag i princip glömde fråga var om det spelar någon roll om man går över på Semper eller NAN? Någon av er som vet om det är någon skillnad på alla dessa när man ska testa, lemolac, HA1 osv? Eller rent av gått över på något av dessa själva? Vi funderar på att börja med Semper då han åt det mest när han var nyfödd och innan koliken kickade in.

♥ Nr 1 - 2010 ♂, Nr 2 - BF 20110401 ♥
  • Svar på tråden Från Nutra till "vanlig" ersättning
  • Ross

hej! min erfarenhet är att nan är det bästa för små magar.Har fyra barn och med alla funkade bäst med Nan.Har även pratat med andra mammor som säger samma sak.Semper droppar finns att köpa på apoteket som man droppar i tillägget 1/dag. Det funkar på min minsta som har kolik.Det ska även vara bra om dom är känsliga i magen.

• 060810

Jag hade kört på det han var van vid innan om det funkade bra. Man kan ju inte skylla koliken på ersättningen tycker jag, för så sa min dotters läkare.

Jag testar just nu min minsta om hon är allergisk eller inte, hon har ätit mjölkfritt sen födseln pga min älsta som är 4 år fortfarande är allergisk. Men nu har jag i ett mått semper som jag blandar med hennes mjölkfria (Pepticate) och jag hoppas det funkar. Hon fick sitt första mål nu på morgonen. Visst hon har kräkt, men det kan ju ha andra orsaker med, så vi får se hur det artar sig. 

• Loth

Nu var det ett litet tag sen, men vi körde faktiskt på sempers ersättning och idag har han helt och hållet med mjölk i kosten igen! Så underbart skönt att det inte var mjölkallergi trots allt :)

Svar på tråden Från Nutra till "vanlig" ersättning