Han tar inte flaskan...
Jag har helammat min son sen han föddes. Han är 4,5 månader och nu börjar min bröstmjölk sina och han vägrar ta flaskan. Finns det några knep för att få honom att ta den? Tacksam för svar.
Jag har helammat min son sen han föddes. Han är 4,5 månader och nu börjar min bröstmjölk sina och han vägrar ta flaskan. Finns det några knep för att få honom att ta den? Tacksam för svar.
Prova olika sorters nappar till flaskan och se om nån annan är lättare för honom att ta.
Tills du hittar nån som passar kanske du får försöka amma oftare så att mjölken inte tar slut helt.
Hoppas allt går bra!
Vad får dig att tro att mjölken sinar? Det är inte särskilt vanligt att den gör det helt plötsligt, särskilt om man utan problem har helammat innan.
Vår tog aldrig flaska, hon fick extra på kopp ibland av utpumpad mjölk, och sen började vi med gröt istället för välling när det var dags för det. Så börja med gröt istället då kanske om ni vill ge något mer än att bara amma?
Testa testa testa olika nappar och flaskor. Min gosse tog inte flaskan förrän jag slutade erbjuda bröstet helt. Tutte är tydligen mycket godare än flaska Hoppas det går bra !!
Vår lille vägrade också flaska, det fick bli gröt när han började dala på viktkurvan vid fyra mån.
Gröt istället för flaska är ju jättebra när man är så pass stor! Men OM ni vill försöka med flaska så prova att stoppa in lillfingret tillsammans med flasknappen. Så gjorde jag på en av mina, han kände igen att suga på fingret och när det kom mat fattade han hur det hängde ihop. Ni kan ju testa i alla all. Annars, som sagt, går det fint med att ge gröt eller puré istället för bröstet, om bröstmjölken inte räcker.