• inyourface

En pedofil bor i ert område...

Tråden ligger under "allmänt" för jag kunde inte hitta en passande. Ni som är duktiga ni kan flytta. :)

Detta är en fiktiv fråga, inget som hänt mig eller någon jag känner på riktigt.

Here it goes:
    Ponera att ni bor i ett relativt stort område. En dag får ni reda på att det bor en pedofil i ert område, men som aldrig gjort något mot ett barn, och som försöker bli frisk. (hitta inte på egna saker nu, eller skriv "men hur vet man att han inte gjort något,för det vet vi helt enkelt, enligt min fråga.) Ni ser mannen ute när ni gör era vardagliga saker, hämtar barnen, handlar mat osv. Han vinkar och ler. Hur hade ni reagerat?

För min egen del så anser jag att om man aldrig gjort något, fast att man vill, så är man fortfarande oskyldig, och förtjänas att behandlas som en människa. Nu menar jag då de pedofiler som verkligen försöker självmant, att bli söka hjälp och bli friska. Inte de pedofiler som är på väg att göra något, eller som blivit tvingade till behandling.  Jag anser inte mig själv ha rätten att dömma någon som inte gjort något, så jag hade hälsat. Kommentarer som "jävla pedofil älskare" osv, besvaras ej, så gör er inget besvär.

The truth hurts, the lie's worse
  • Svar på tråden En pedofil bor i ert område...
  • carbe

Oj, hade nog inte låtit barnen vara ute själva. Man vet ju inte om/när "frestelsen" blir för stor för honom...Hade nog flyttat därifrån i första hand.

• Lavish

Om jag hade barn hade jag nog ignorerat faktiskt. Hade inte velat bjuda in personen och få den att känna sig välkommen på något sätt. Men i övrigt hade jag nog inte varit otrevlig heller. Jag hade hållt extra koll på barnen men försökt att göra det på ett diskret sätt. Innan jag blev gravid hade jag säkert varit trevlig. Det måste vara fruktansvärt att ha den läggning om man faktiskt har ett samvete och inte vill göra någon illa. Ett helvette på jorden som jag inte behöver spä på.

• inyourface
    carbe skrev 2010-11-02 18:21:07 följande:
    Oj, hade nog inte låtit barnen vara ute själva. Man vet ju inte om/när "frestelsen" blir för stor för honom...Hade nog flyttat därifrån i första hand.
    Oj, hade du flyttat? Jag förstår att man har mer koll på sina barn, frågan var mer om man hade behandlat honom annorlunda när man träffat/sett honom.
  • inyourface
    pussgurkan86 skrev 2010-11-02 18:33:40 följande:
    hade behandlat honom som luft.
    Men alltså, varför? (Är inget påhopp, utan ren nyfikenhet). Han har ju inte gjort något och försöker bli frisk. Förtjänar han inte ens ett hej? Jag menar, jag har velat döda människor när jag varit riktigt förbannad, men har aldrig gjort det, borde inte jag få ett hej heller? :(
  • Anonym (~)

Jag hade behandlat honom som vilken person som helst... fast det hasde ju varit intressant att höra mer om hans problem, hur det var, hur det började... osv, ifall han verkade vara en trevlig person.

• inyourface
    Anonym (~) skrev 2010-11-02 18:41:18 följande:
    Jag hade behandlat honom som vilken person som helst... fast det hasde ju varit intressant att höra mer om hans problem, hur det var, hur det började... osv, ifall han verkade vara en trevlig person.
    Jag tror han är trevlig, eftersom han aldrig gjort något och verkligen vill bli frisk. Men alla tycker inte som jag. :)
  • Mandy1980

Ni är så jävla fantastiska. Rädda kräk. Allt är farligt. Absolut allt.

• inyourface
    Mandy1980 skrev 2010-11-02 18:44:20 följande:
    Ni är så jävla fantastiska. Rädda kräk. Allt är farligt. Absolut allt.
    Jag förstår inte hur du menar? Vem syftar du på? Blir förvirrad :P
  • Lavish
    inyourface skrev 2010-11-02 18:40:12 följande:
    Men alltså, varför? (Är inget påhopp, utan ren nyfikenhet). Han har ju inte gjort något och försöker bli frisk. Förtjänar han inte ens ett hej? Jag menar, jag har velat döda människor när jag varit riktigt förbannad, men har aldrig gjort det, borde inte jag få ett hej heller? :(
    Dels för att jag (och därmed mina barn) inte ska fastna hos personen som "dom där trevliga" så att vi ska finnas kvar i hans tankar. Dels för att jag inte vill att han ska söka ytterligare kontakt och kanske vilja prata och så. För jag är väldigt obekväm med att vara otrevlig, och då skulle jag vara tvungen att vara otrevlig. För jag är hellre otrevlig mot en oskyldig människa än utsätter mina barn för risken.
Svar på tråden En pedofil bor i ert område...