• Jenny72

Uppgiven

Just nu känns det BARA skit faktiskt! Jag har under en tid inte varit aktiv i diskussionerna kring äggdonationer men ändå läst dem. Nu känner jag att jag måste få ut lite frustration. Vi skulle nu i veckan få vår andra donation, den första gav 2 ägg som inte kunde sättas in p.g.a. blödning hos mig. Ett fryst återfördes senare och blev negativt, det andra klarade inte upptiningen. Nu ca ett år senare ÄNTLIGEN ny underbar donatorHjärta. Efter en hel del strul under behandligen var jag så lycklig över att min kropp verkade funka som önskat trots allt. Idag får jag beskedet att donatorn inte fått ut ägg så det räcker till oss. Hela världen rämnar när man hör hur långt tid det tar inför en ny behandling!  Jag är oändligt tacksam, glad och lycklig över att det finns så fina människor som vill hjälpa oss med så stora problem att få barn, att de donerar sina ägg, det är jag, men just i kväll känns det bara så orättvist och sorgligt. Snart kommer maken hem och då får vi prata ut och krypa upp i soffan och försöka hitta kraft. Någon gång SKA det lyckas!!

• Svar på tråden Uppgiven
  • Jenny72

Lite novis som jag är på detta undrar jag om någon kan förklara för mig hur jag ska göra för att se detta.
    Tackam för hjälp

• inkan70

Syftar du på mitt meddelande? Kolla på ikonerna under Familjeliv loggan där hittar du en brev symbol.
    Klicka på den så hittar du mitt meddelande.  Lyckla till!

• Jenny72

Taaaaaaack! Och jag som inte svarat dig tidigare, sorry:(

• inkan70
    Jenny72 skrev 2010-11-02 17:17:32 följande:
    Just nu känns det BARA skit faktiskt! Jag har under en tid inte varit aktiv i diskussionerna kring äggdonationer men ändå läst dem. Nu känner jag att jag måste få ut lite frustration. Vi skulle nu i veckan få vår andra donation, den första gav 2 ägg som inte kunde sättas in p.g.a. blödning hos mig. Ett fryst återfördes senare och blev negativt, det andra klarade inte upptiningen. Nu ca ett år senare ÄNTLIGEN ny underbar donatorHjärta. Efter en hel del strul under behandligen var jag så lycklig över att min kropp verkade funka som önskat trots allt. Idag får jag beskedet att donatorn inte fått ut ägg så det räcker till oss. Hela världen rämnar när man hör hur långt tid det tar inför en ny behandling!  Jag är oändligt tacksam, glad och lycklig över att det finns så fina människor som vill hjälpa oss med så stora problem att få barn, att de donerar sina ägg, det är jag, men just i kväll känns det bara så orättvist och sorgligt. Snart kommer maken hem och då får vi prata ut och krypa upp i soffan och försöka hitta kraft. Någon gång SKA det lyckas!!
    Ja Jenny, tyvärr har uppenbarligen RMC i Malmö stora problem..
    Vad säger ni andra tjejer på de svenska sjukhusen känner ni igen er? Har ni samma problem?

• milou67

jenny, jag tycker det inte är riktigt klokt här i sverige när dom delar på äggen så här. Det måste ju vara oerhört stressande att inte få några ägg.. Jag hade nog aldrig pallat utan vänt mig utomlands. Ingen kö och en donator helt till er. Visst det kostar pengar. Men är värt det när man om man lyckas . Lycka till!!
    kram inkan...hittar dig överallt ;)

så länge jag andas så hoppas jag...
  • Caspianne

Jenny72: Så tråkigt att läsa, vilken enorm otur du har haft! Hoppas verkligen att det ska gå bättre i framtiden!

Har svarat i 'Äggdonation i Sverige-tråden'.
    Jag och min sambo gjorde en ÄD I Sverige i maj i år. Vi var mottagarpar 2 och embryona vi fick tillbaks var marginellt bättre än de jag själv lyckats få ut vid IVF, fragmenterade & klass 2. Det blev negativt.
    Vi står i kö för vårt andra försök, men tyvärr saknas donatorer och läkarna tror inte det är aktuellt före maj nästa år.
    Ja, vad ska man säga?

Under tiden gör vi tt försök i Tjekien, ET på tis 23/11. Gjorde ett VUL i torsdags på den Tjeckiska kliniken, där läkaren hittar myom och endometrios. Kan säga att denna läkare INTE var imponerad av de svenska läkarna. Jag har väl gjort ett 10-tal VUL på den svenska kliniken och av 3-4 läkare utan att de nämt detta. Konstigt minst sagt!

Tur i oturen så har jag ialfall fått hjälp med mediciner och VUL. Kan nog konstatera det jag läst i dessa trådar flera gånger: Sverige ligger inte långt fram i dessa sammanhang!

Svar på tråden Uppgiven