SET i skolan?
Är en väldigt arg mamma idag, såg ett program: skolfront som handlade om metoden SET som används allt mer i skolan. Detta infördes i mina barns skola vid terminsstart och jag har bara sett negativa saker med detta sätt. Det är en katastrof i min dotters årskurs och jag anser att kommunalpolitikerna som beslutat om detta nya *ämne* testar en metod på mina barn som som inte är ordentligt godkänd. Har läst många avhandlingar som visar på att just SET kan vara direkt hälsoskadligt för barn. Vi föräldrar har inte fått information överhuvudtaget om vad som händer på dessa terapiliknande lektioner med lärare som inte har behörighet att utöva någon form av terapi med barn. Att barnen dessutom beläggs med tystnadsplikt- det som sägs i klassrummet ska stanna där, känns för mig helt absurt, det måste väl ändå strida mot lagen? Jag vill uppmärksamma föräldrar med barn i skolan att ta reda på fakta om detta nya ämne i skolan, våra barn är framtiden inte kommunernas försökskaniner! Finns det fler föräldrar med info om detta?
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-11-02 14:49
Tillägger att jag läst på otroligt mycket om SET och skollagen.
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-11-02 15:01
www.ur.se/skolfront