• lillamye

sliter du oxså hål på dina byxor mellan benen?

jag får alltid hål på in sidan grenen på alla mina byxor och fort går det oxså tycker jag köper o köper byxor hela tiden.

fler som sliter så?
    sambon undra hur skjutton jag gör som sliter på sådant ställe?

• Svar på tråden sliter du oxså hål på dina byxor mellan benen?
  • La Lola

Nä, högst sällan trots att jag är överviktig.

Mina jeans håller i flera år.

*mamma till Alma 10 år (-00) och Hedda 1 år (-09)*
  • lillamye
    anirac1 skrev 2010-11-01 13:48:33 följande:
    Japp de är fläsket på insidan av låret som gör de =/
    jamen hur kan de bli så? min sambo har oxså lår men sliter inte så?
  • cloudberry79

Jag gjorde det när jag var överviktig. Det är nog en kombination av lårfläsk och gångstil, jag går ju likadant nu men sliter inte sönder byxorna på insidan av låren längre.

If you love me - please don't feed me!
  • ÄngelBängel

Jag fick det men mest på baksidan av grenen när jag cyklade mycket.

mät ditt värde utifrån vem du är, inte vad du gör.
  • PeeGee
    lillamye skrev 2010-11-01 13:55:19 följande:
    jamen hur kan de bli så? min sambo har oxså lår men sliter inte så?
    Du kanske går mer än sambon? Mina byxor ger sig alltid först på insidan. Jag är normalviktig enligt alla skalor som används, men fick lårmuskler av att spela handboll så låren har aldrig varit och kommer förmodligen aldrig att bli smala trots att jag slutade med båda för många år sen.

Du kan förlänga livstiden på byxorna genom att använda sköljmedel (vilket de flesta redan gör) låta dem hängtorka istället för att tumla och se till att växla mellan flera par byxor istället för "tvätta, bära, tvätta,bära" favoritparet. (Ett råd jag inte följer. Jag har svårt att hitta bekväma byxor - se ovan om handboll etc - och när jag hittar ett par är det precis vad jag gör. Jag tvättar, tumlar, bär, tvättar, tumlar, bär tills de faller isär och sen skaffar jag ett nytt favoritpar när det inte går att laga de gamla favoriterna längre.) Det tar ungefär två veckor att gå/tvätta in ett nytt favoritpar. Jag ser ut som en mupp i kjol och får panik av strumbyxor så brallor är mitt enda val.
  • queenofangels

blir samma för mig, vissa jeans/byxor håller mycke längre än andra. mina mammajeans håller inte alls

• Mela75

Japp oavsett när man är slank eller mullig..är lite kobent, väldigt lite men tillräckligt för att slita så jag använder mest klänning och kjol.

• Shorona

Jeansen från HM ja så därför köper jag inte dom längre. Köper på Gina tricot och Cubus. Inga hål!

• Hanniz84

jaa, det blir alltid så... 

Isa <3
  • lillamye

så jag gör jag bor i mina favvo jeans tvättar ofta har 2 par jag siftar mellan.

• Husmamman

Man ska inte använda sköljmedel när man tvättar jeans eller torktumla dem. Tvätta dem så sällan son möjligt, vädra i stället. Ju mer du tvättar ju snabbare förstörs fibrerna i jeansen och de töjer ut sig snabbare och tunnas ut. När du går in ett par jeans syns inte slitningen oftast förrän du tvättar dem. Beror oftast på kroppsform, gångstil, cykelvanor etc jag har samma problem. Ett tips är att välja lite grövre jeans utan elastan i, alltså inte stretch. Om det inte finns så köp ett par som är lite grövre i materialet./ en som sålt jeans och jobbat med jeans i 9 år

• Denebola
    PeeGee skrev 2010-11-01 14:09:09 följande:
    Du kanske går mer än sambon? Mina byxor ger sig alltid först på insidan. Jag är normalviktig enligt alla skalor som används, men fick lårmuskler av att spela handboll så låren har aldrig varit och kommer förmodligen aldrig att bli smala trots att jag slutade med båda för många år sen.

Du kan förlänga livstiden på byxorna genom att använda sköljmedel (vilket de flesta redan gör) låta dem hängtorka istället för att tumla och se till att växla mellan flera par byxor istället för "tvätta, bära, tvätta,bära" favoritparet. (Ett råd jag inte följer. Jag har svårt att hitta bekväma byxor - se ovan om handboll etc - och när jag hittar ett par är det precis vad jag gör. Jag tvättar, tumlar, bär, tvättar, tumlar, bär tills de faller isär och sen skaffar jag ett nytt favoritpar när det inte går att laga de gamla favoriterna längre.) Det tar ungefär två veckor att gå/tvätta in ett nytt favoritpar. Jag ser ut som en mupp i kjol och får panik av strumbyxor så brallor är mitt enda val.
    Jag har hört att man absolut inte ska tvätta jeans med sköljmedel. Från en butik som enbart säljer jeans, så de borde veta
  • Morkullan

Jag sliter också hål på insidan av låren och tror det beror på att jag har lite knubb där. Jag har raka ben.

Men om man är hjulbent och knubbig kanske brallorna håller trots knubb? Gångstil och benställning påverkar säkert. Samt hur mycket man rör sig. Jag promenerar ju flera timmar om dagen så det är klart att jag sliter brallor!

Kjol/klänning fungerar inte på mig eftersom mina bara lår gnider mot varandra och skapar skavsår som ger blåsor och smärta. I så fall måste jag ha knälånga trosor under och det är ju inte så värst sexigt!
    Strumpbyxor som alltid glider ner är inte något alternativ.

• The Ultimate Grizzy

Ja, har alltid slitit hål på byxornas innanlår, både när jag vägde under 50 kg och nu när jag väger, hmm... något mer. Har alltid haft kraftiga lår med både muskler och "fläsk" och är mer kobent än hjulbent, om man säger så.

Svar på tråden sliter du oxså hål på dina byxor mellan benen?