• mupparsmupp

ung i stockholm/upplands-bro?

hej!
    jag är 19år, har en son som är född 9 maj och bor i Bro Glad vi flyttade hit när sonen var 5 dagar och därför känner vi inte så många här.

söker lite sällskap för jag känner att det kan vara bra för både mig och sonen att komma ut och träffa lite människor.
    så känner du för att hitta på något så skulle det vara trevligt.Glad

behöver inte bo precis i upplands-bro,utan vi kan ta oss in till stan Skrattande

Bebis 9 maj 2010
  • Svar på tråden ung i stockholm/upplands-bro?
  • nata91

Hej (= e ganska ny här (= är okså 19 , min son e lite över 1 år . tycker okså att det skulle vara lite skönt med andra unga mammor att umågs med.

• mupparsmupp

åh,vad roligt att någon svarade :D hade gett upp hoppet om att någon skulle svara här :)

Bebis 9 maj 2010
  • Emmizen87

hej hej.. flyttar till brunna efter nyår å har en dotter född i mars.. är visserligen 23 men de kanske inte gör något?

• mupparsmupp

hej Juhanna och Emmizen87 :)
    sundbyberg har jag inte riktigt koll på vart det ligger :P brunna ligger väl i kungsängen?

Bebis 9 maj 2010
  • Emmizen87

sumpan ligger närmare in mot stan..
    joo brunna ligger i kungsängen.. vid coop forum typ om de vet vart de ligger..

Vart i bro bor du?

Brukar du gå något på öppna förskolan lr så i bro lr kungsängen?

• mupparsmupp

jag bor på fasanstigen, så ganska nära till centrum här :)  jag har inte varit i kungsängen så mycket, så har knappt någon aning om vart allt ligger :P

jag har väl tänkt att gå på öppnaförskolan här i bro, men det har inte blivit av ännu :) är du mycket på öppnaföskolan?

Bebis 9 maj 2010
  • Emmizen87

okeii..=)

Har aldrig vart på öppna förskolan i kungsängen ännu.. kanske får bli premiär för det sen när vi flyttat dit..
    men här i jakan brukar vi försöka gå ner två dagar i veckan nu när melinda har blivit lite större å har mer utbyte av att träffa andra barn i samma ålder..=) å kommer nog troligtvis fortsätta gå i jakan även sen när vi flyttar men då även gå i kungsängen så man kanske lär känna nån som bor i närheten där..=)

• Stephanie b

nu var ju tråden rätt jäkla gammal men vafan :) jag är 19år och bor i upplands väsby, känner inte mycket folk här heller, flyttade hit för ett år sedan.Hör av dig om du ser detta :)

• Emmizen87

Hallå! ja de har börjat eka lite grann i denna tråd.. 
    jag bor ju visserligen inte i upl-väsby utan i upl-bro..  vi flyttade hit i januari så har inte heller lärt känna så många här än, men de e ju inte superlångt emellan..

• gullunge1

stefanie b: Jag har nyss flyttat till väsby me sambo o hund. bor i prästgården. är oxå lite "äldre" blir 25 i år hehe

Tova 100317
  • cocos87

Hej hej
    Jag är också "äldre", blir 24 i år.
    Jag bor nu i värmland men jag och sambon ska flytta till sigtuna/märsta till sommaren. Vore ju kul om man kunde träffa några då!
    Jag har två barn, en dotter som blir 2år i juni och en som som är precis 4 mån idag!

Nathalie 090607, Leo 101105
  • cocos87
    Emmizen87 skrev 2011-03-06 09:00:12 följande:

Ja jag är ju oxå "äldre" 23..
    Cocos, vad får er att flytta hitåt? =)

Jag vill verkligen bo nära sthlm men min sambo har alltid hatat sthlm, sen såg han sigtuna och tyckte det var underbart Jag och sambon har jobb där om vi vill ha också så det funkar ju ekonomiskt också!
    Nathalie 090607, Leo 101105
  • gullunge1

Vi tittade oxå runt sigtuna/märsta förut och sen vallentuna som det inte så sååå mycket sthlm el vad man ska säga, e ju en bit utanför men de vart väsby tillslut =)
    skönt och bo en bit ifrån sthlm men ändå nära, går ju ganska snabbt från märsta till stan.
    skönt att ni har jobb här oxå, e ju en ganska stor förutsättning för att byta stad =)

Tova 100317
  • Emmizen87

jaa jobb är ju rätt så viktigt att man vet att man har när man flyttar så man klarar sej..=)

Svar på tråden ung i stockholm/upplands-bro?