• mammapappabarn1

Första ÄL med PERGO, nån som vill följas åt?

Första kuren med pergotime är tagen och fick idag fram ett positivt ägglossningstest (dag 19) ... =)

Vill gärna höra andras erfarenheter o hopp med pergotime...

Resultat, biverkningar mm... Hoppa jättegärna in!!

• Svar på tråden Första ÄL med PERGO, nån som vill följas åt?
  • Moncabang

Här är en till som tar Pergo. Har visserligen tagit det innan med det är ett år sedan. Blev tyvärr inte gravid då och mådde inte bra av tabletterna så jag tog en välbehövlig paus från dom. Tror jag hade alla biverkningar...

Har dock börjat ta dom igen och väntar på min ÄL som bör ske i slutet av nästa vecka. Den här gången fick jag nästan igen biverkningar. Lite huvudvärk som kommer och går, illamående och yrsel. Kännerdock att något händer inne i kroppen (undre regionen) för det molar och hugger till. Hoppas det blir en kraftig ÄL!

Hur mår du av Pergon? Några biverkningar? Gör du insemination/ivf?

• mammapappabarn1

Jaså? Nej än så länge inga bivekningar vad jag har kännt av. Förstår att du tog en paus från tabletterna då, inte lätt att vara pigg o alert för att ha bebisverkstad om man mår så dåligt.

Men det låter precis som precis innan jag fick min ÄL den här månaden, vi får hålla tummarna.

Själv har jag BIM runt mitten utav den här månaden så vi håller tummarna :)

Vi har inte börjat på ivf eftersom jag är under 25, men vi hoppas att vi inte ska behöva gå så långt, utan hoppas på all hjälp från pergo.

Jobbar ni på bebis nr 1? Haft många försök? Kollat killens kvalitet?

• Moncabang

Jag jobbar ensam om man säger så... Alltså jag är singel men får hjälp av en privat donator på hemmaplan. Fick kontakt med han förra sommaren och han har visat upp friskhetsintyg från ett sjukhus här i Göteborg. Han har tydligen toppenkvalitet på sina simmare. Har donerat sperma i flera år på samma sjukhus och hjälpt flera par att få barn. Samtidigt som han hjälpte mig förra året så hjälpte han ett par med privat donation, och dom fick ett barn för några veckor sedan. Så nu hoppas jag att det är min tur snart!

Jag gjorde tre eller fyra insem med han men det är lite svårare för mig eftersom jag är 40 fyllda. Har väl ingen jätteförhoppning av det skall gå men det är värt ett försök. IVF hade varit det bästa men eftersom jag är ensamstående så blir det att åka till Danmark och bekosta det själv... Vilket jag inte har råd med...

Har ni försökt länge att bli gravida? Har ni prövat insemination?

• mammapappabarn1

Okej, ja men då är det tur att det finns dessa guldklimpar som kan hjälpa till!

Nej det handlar ju faktiskt om en hel del pengar, men eftesom han hjälpt andra o har bra kvalité så låter det ju ändå lovande :)

Nej vi har inte provat något annat än "au naturelle" o nu första försöket med pergo.
    Vi har försökt i ca 1 år, men än så har det inte tagit sig, men nu får jag ju hjälp med regelbunden ÄL och nyss fått reda på att karlns kvalité är prima ;)

Svar på tråden Första ÄL med PERGO, nån som vill följas åt?