• Kvammen

Arbetande fru=mindre sex?

Hon gillar bättre att jobba och tjäna pengar än att vara hemma med familjen och sköta hushållet, så blir hon trött, somnar tidigt och orkar sällan ha sex. Utom borta på semester, då blev det sexorgie. Är hemmafruar sexigare?

• Svar på tråden Arbetande fru=mindre sex?
  • Grandios

inte min erfarenhet. kärringen var mer trött när hon var hemma med barnen än när hon jobbade. för oss handlade det om att vi hjälptes åt med det som skulle göras. ju mer vi jobbade tillsammans ju mer ork fick vi och det ledde till mer rummel i bingen.

• Kvammen

Jovisst hon vill ha en massa mer hjälp istället för att arbeta deltid.

• Grandios
    Kvammen skrev 2010-11-01 02:34:15 följande:
    Jovisst hon vill ha en massa mer hjälp istället för att arbeta deltid.
    hon vill ha hjälp?
    bor inte du under samma tak som henne?
  • Kvammen

Hon vill att jag ska göra mer då hon vill arbeta mer och titta på TV.

• enbraman

Min personliga erfarenhet är att det inte finns någon korrelation mellan karriärkvinna och hemmafru när det gäller vem som är sexigast. Det brukar alltid vara den kvinna som mår bäst inombords och som känner sig sedd/uppskattad på jobbet och hemma.

Eftersom jag är man öppnar jag verktygslådan  ...hade du varit kvinna hade jag bara suttit tyst och hummat och hållit med....en stundFlört.

Hur länge har det känts så här? ...att frugan har prioriterat jobbet och ensamtid framför TVn? Kan ju gå lite i vågor det där med kopplingen till varandra beroende på stress och kanske en tillfällig(?) dipp i kommunikationsklimatet. Nästa gång ni har en lugn stund och kan prata skulle det kunna vara en bra idé att börja med att du beskriver hur du ser på verkligheten i positiva ordalag och vad du uppskattar hos henne. Fråga henne hur hon har det och om det är något som tynger henne på jobbet eller hemma och beskriv sedan för henne hur du känner inför det i ditt tycke torftiga sexlivet och bristen(?) på närvaro från hennes sida. Fråga om det är något du kan göra för att det ska bli bättre.

Hoppas ni löser problemet snart.

Första inlägget blev visst ett riktigt prettoinlägg Skäms.

Svar på tråden Arbetande fru=mindre sex?