• Anonym (Hmm)

Behöver gifta män krydda`?

Ikväll var det närmsta jag var att vara med en gift man. Visste inte om det från början. Han var bara en sån där man verkligen ser. Han kom fram o pratade när jag skulle fara. Visade sig han skulle åt samma håll som mig o hade skjuts (erbjöd mig att följa).

Visade sig han var gift sen många år men väldigt charmig, snygg och kramig. Nå väl i skjutsen så började han stryka mitt ben från knäet uppåt. Jeexzz. Jag som är väldigt nära ÄL var ju inte helt oberörd och protesterade väl inte sådär jättemycket precis. Men jag har väl kanske gränser iaf.

Det var inte så lång resa (som turl var kanske). Han hade en sådan utstrålining att jag nog skulle låtit honom följa in om han frågat..

Men frågan jag sen ställer mig nu här hemma (själv). Varför?

Behöver verkligen män denna krydda. Jag gjorde ju inget fel, men han. Hade jag varit hans fru hade jag haft svårt att förlåta även ett sådant litet övertramp. Skulle jag träffa på honom igen ute så.. tja jag hade nog inte tackat nej. Jag känner mig just nu rätt svältfödd på sådan närhet. Och ikväll var han det mest intressanta på hela utestället. Nåväl. Inget värre hände än lite strykningar utanpå. Och nu är jag än mer frustrerad än innan. Gaahh.

Jäkla karlar.

• Svar på tråden Behöver gifta män krydda`?
  • MisterZegna

..och även en och annan gift kvinna, skulle jag tro...

• Akropol

Anledning till att du frågar om gifta män behöver det är för att du är kvinna och därför inte har raggat på andra kvinnor. Skulle du göra det och var man så skulle du upptäcka att det fungerar åt andra hållet också. Tänk en gång till.

• Anonym (Hmm)

Naturligtvis vet jag att samma fenomen gäller åt andra hållet med. Men just nu gällde min frusteration just karlar.

Och visst har jag varit med om liknande, bara inte så ärligt och öppet. Det är nästan så jag förstår dessa par som varit tillsammans i många år men inte vill släppa ut sin partner med polarna på egen hand. Förut så har jag alltid klassat ett sådant beteende som osäkerhet på sig själv och en vilja att kontrollera sin partner. Men jag antar att det behövs i vissa fall.

Om jag som kvinna (eller man) stulit en partner från någon annan så skulle jag nog vara mer på min vakt för att tappa denna partner som gick att stjäla en första gång. Värre är det nog med dessa kvinnor som verkligen litar på sina partners och bedyrar att deras respektiva aldrig skulle göra något sådant.

• Anonym

Varför gör inte folk slut när de har ledsnat på sitt förhållande?

• Anonym (Hmm)
    Anonym skrev 2010-10-31 13:00:24 följande:
    Nej det kan inte jag heller förstå. Men å andra sidan är det ju i vissa fall bara en övergående kris/fas och när de väl tagit sig igenom denna blir det gamla förhållandet som nytt igen. Kanske håller för resten av deras liv. Så visst ibland ger folk upp för lätt. Och ibland håller de kvar allt för länge.

Och i fallen där de tar sig igenom med en större kärlek till sin andra hälft så tycker jag faktiskt att man inte mår dåligt av något man inte vet. Dvs om de hoppat över skanklarna så kan de hålla käft om det.
  • Anonym
    Anonym skrev 2010-10-31 13:00:24 följande:
    Varför accepterar inte fler att partnern har små utlfykter vid sidan om? Varför nöjer sig inte människor med att vara den viktigaste personen i partnerns liv samtidigt som denne leker med andra ibland? Varför måste man vara "den enda"?

Folk gör inte slut utan är otrogna istället därför att de fortfarande vill ha kvar förhållandet men också är oemotståndligt hungriga efter åtrå och spänning med en ny. 

Problemet är lika mycket att folk kräver total ensamrätt till partnern som att partnern inte kan hålla sig i skinnet.

• Anonym
    Anonym skrev 2010-10-31 13:55:51 följande:
    Varför accepterar inte fler att partnern har små utlfykter vid sidan om? Varför nöjer sig inte människor med att vara den viktigaste personen i partnerns liv samtidigt som denne leker med andra ibland? Varför måste man vara "den enda"?

Folk gör inte slut utan är otrogna istället därför att de fortfarande vill ha kvar förhållandet men också är oemotståndligt hungriga efter åtrå och spänning med en ny. 

Problemet är lika mycket att folk kräver total ensamrätt till partnern som att partnern inte kan hålla sig i skinnet.

Det är väl helt utmärkt - om båda parterna är med på noterna. Men att smyga bakom någons rygg är aldrig ok. Sen försöker många rättfärdiga det med div. skäl men det är ju likväl att bedra, vilket är taskigt.

Jag skulle - alla gånger - föredra att min man gjorde slut med mig först, istället för att jag i efterhand fått reda på att han ljugit och varit otrogen en massa. Jag vill kunna välja vilket sorts förhållande jag är i. Inte bli intvingad i den sortens livsstil.
  • Anonym
    Anonym skrev 2010-10-31 14:04:39 följande:
    Jag skulle - alla gånger - föredra att min man gjorde slut med mig först, istället för att jag i efterhand fått reda på att han ljugit och varit otrogen en massa. Jag vill kunna välja vilket sorts förhållande jag är i. Inte bli intvingad i den sortens livsstil.
    Är det verkligen så alla gånger?

Är verkligen "Jag har träffat en annan. Vi har inte gjort något, men jag är förälskad och vill göra slut!" så mycket bättre att höra än "Jag har knullat en annan, men hon betydde inget för mig, för det är dig jag älskar!"
  • Anonym
    Anonym skrev 2010-10-31 14:20:55 följande:
    Är det verkligen så alla gånger?

Är verkligen "Jag har träffat en annan. Vi har inte gjort något, men jag är förälskad och vill göra slut!" så mycket bättre att höra än "Jag har knullat en annan, men hon betydde inget för mig, för det är dig jag älskar!"
    Det är ju olika saker men jag hade haft lika stora skäl att dumpa karln vid båda situationer. Om han knullat någon annan utan att ens ta upp det med mig INNAN hade förhållandet varit så jävla kört. Tilliten skulle vara bortblåst för all framtid.
Svar på tråden Behöver gifta män krydda`?