• Mamma TN

Hålla flaskan varm

Någon som vet om det finns ngn flaskvärmare som man kan använda för att kunna ta med mjölkersättning i flaska utan att den kallnar men slippa hälla den på termos. Vet inte om ni förstår vad jag menar...??? 

Ngn som provat och var kan man köpa??

• Svar på tråden Hålla flaskan varm
  • Alexi

Men ersättning som är värmd och blandad ska ju ändå inte stå längre än typ en halvtimma...

• Skogsrå

Till vår skötväska följde det med en sorts "varmhållningsfodral" för nappflaska. Den heter GR8X Baby Traveller Deluxe. Men det finns säkert nån sorts väskor att hålla saker varma i att köpa utan att man behöver köpa skötväska också. Har funkat bra tycker jag.

• Mamma TN
    Alexi skrev 2010-10-30 20:01:21 följande:
    Men ersättning som är värmd och blandad ska ju ändå inte stå längre än typ en halvtimma...
    Jag menar för att hålla ersättningen rumstempererad fast det kanske på vintern är minusgrader ute...
  • syntharen
    Mamma TN skrev 2010-10-30 22:38:58 följande:
    Jag menar för att hålla ersättningen rumstempererad fast det kanske på vintern är minusgrader ute...
    Jag tror ändå inte det är någon bra ide att hålla ersättningen rumstempererad någon längre tid, med tanke på bakterier. Varför inte använda termos med vatten och blanda till ersättningen när den behövs?
  • Skogsrå

Inte nån längre tid, men jag tyckte varmhållningsfodralet var jättebra om man t ex skulle iväg till bvc med sovande bebis som man visste skulle vakna och vara vrålhungrig i väntrummet tjugo minuter senare. Det finns olika hög ljudnivå och vänt-tolerans på olika bebisar har jag märkt - båda mina har varit maxvolym med beskedet "får jag inte mat NU så dör jag", typ. Olika verktyg för olika behov... Hoppas du hittar nåt som funkar, TS!

• HASP

Har sett på barnens hus att de har nån grej som man kan värma flaskan med i bilen, då kopplar man in den i cigarettändaruttaget. Men du kanske inte menade till bil.

Svar på tråden Hålla flaskan varm