MF igen? Jag känner mig så tom...
För 8 månader sen började vi planera ett syskon till vår dotter och till vår lycka lät inte graviditeten vänta på sig. Redan efter 2 månader var vi gravida och lyckan var så stor.
Det höll tyvärr bara en vecka innan blödningen kom och mf var ett faktum.
2 månader senare var det dags igen att få bli lyckliga. Ett positivt test!!! Denna gång varade bara lyckan i 3 dagar...
Ytterligare 2 månader har nu gått och i måndags kände jag en sån enorm trötthet och jag somnade till och med före vår 1.5 år gamla dotter. Dagen efter var jag pigg och utvilad, men jag hade även en enorm mensvärk/växtvärk. Ytterligare en dag gick och sedan ännu en dag och gravidsymptomen började bli tydligare och fler. Det fanns ingen tvekan inom mig alls. Jag var gravid!!!
Denna gången var jag säker på att det var "på riktigt". Det här var en graviditet som skulle gå vägen för symptomen var så starka att dom inte gick att ta miste på. Ända tills idag...
Redan imorse kändes det inte helt rätt. Molandet i magen hade avtagit och den där typiska "lukten" man som tjej märker vid dagens första toalettbesök var inte där.
Magen är fortfarande trög och mensvärken molar på, men lukten är borta.
Jag hade tänkt att vänta tills på måndag med att testa mig för mensen är beräknad den 2 november, men med min oro kunde jag inte vänta utan tog ett RFSU-Testa tidigt. Det visade ingenting. Inte heller visade något av dom andra två testerna jag tog idag någonting.
Jag är nu i en bubbla av sorg, förvirring och hopplöshet och jag vet inte vad jag ska tro eller tänka. Inför mina andra 2 mf var jag lös i magen, men det är jag inte nu. Jag är fortfarande trög. Precis som vid en graviditet.
Ingenting har egentligen förändrats förutom att "lukten" är borta. Ja, och att testerna visar 0 såklart.
Finns det fler som sitter/suttit i samma båt som jag och hur har ni hanterat sorgen och oron? Tror ni att det finns någon chans att jag är gravid ändå eller ska jag sluta hoppas?
Jag känner mig så ensam i det här även om jag har allt stöd i världen av min sambo.