• jelis

Byta sort på ersättningen och tips på en bra nappflaska

Hur byter man från Baby semp till Nan?

Vilka napflaskor använder ni till bebisar under en månad? Vi har avent flaskor med dinappar som det står 1 på. Men lillan sätter i halsen jätteofta för att det verkar rinna för fort. dessutom sväljer hon massor med luft och har gaser och ont i magen.

behöver råd.

• Svar på tråden Byta sort på ersättningen och tips på en bra nappflaska
  • TheMother

Mam ultivent har vi använt. Dock från 7 månaders ålder då han lärde sig dricka välling. Den är iaf byggd på så sätt att den ska ge minimalt med luft i små magar. De har olika storlekar på napparna, men den minsta ska ju förhoppningsvis passa din tös.

Mamma till Anton 080920
  • Nesss

Vi varvade en dag med semp och nan för att magen typ skulle vänja sej. Vi använder MAM's nappflakor, dem har ventil nertill som minskar att barnet får i sej luft

• supermimmi

Vi kör MAMs nappflaskor. Hon var också gasig och hård i magen. Då köpte vi miniform magdroppar, funkade jättebra!

• jelis

ok, tack för era svar. verkar vara många som använder Mam's flaskor.

ska gå och köpa en sån jag också.

• Vera80

Vi bytte rakt av från baby semp till nan 1, dottern blev mycket bättre i magen när hon började få nan 1

• Mamma till två mirakel

Har alltid kört med NUC flaskorna,bytte till nan efter ca 3 veckor och lillen blev mkt bättre i magen direkt!

Adam 090108 & Lillebror i magen Bf 101225
  • tindratindra

Mams använder vi med, jättebra!
    Min dotter satte också ofta i halsen i början, men nu är hon 6 veckor och har lärt sig att dricka utan att sätta i halsen.. Så jag tror dom lär sig ganska fort.

www.metrobloggen.se/carolinerydell ♥ Juni 16/9-2010 ♥
  • Baloo81

Vi bytte rakt av från semper till nan ha 1. Funkade jätte bra. Vi använde man flsskor innan men hon blev så gasig av dom så vi bytte till dr.brown som är gjord för kolik barn. sen dess har vi sluppit all skrik på kvällarna.

• jelis

skulle köpa dr brown's flaska idag men inne i affären blev jag rekommenderad att köpa nuk. problemet är att min dotter inte förstår hur man få ut ersättningen ur den. för visst ska hållet sitta uppåt?

• Ferrari72

Det är väl bara att byta!! Köp semperdroppar på apoteket istället för minifom, superbra!!

• anyXX

dr brown´s är superbra tkr jag. tänk bara på att man får köpa till nappar med större hål! vi använde strl 2 (som eg är från 3 mån) redan från 1 mån för att han skulle slippa suga sig trött för att bli mätt. funkade bra för oss.

Iris 080308 & Nils 100319
  • Stina f

Vi har dr brown med men vårat problem är att de kommer alldeles för fort så han sätter i halsen..
    Förstår inte vad det är för fel.. Köpte nya för en månad sedan och nu droppar de massor ur flaskan och hjälpa till och suga behöver han knappt..

• MIC

Vi hade Dr Browns till Isak från födseln och till han var ca 4 månader då bytte vi till MAM Ulitvent som vi har än idag. Dr Browns har inga nappar för grövre välling det var det som fick oss att till slut till 100% byte. Ett tag varvade vi och det gick jättebra. För oss funkade Dr Browns nappar enligt "anvising" per månad.

Nan var snällare mot magen än Semper för oss. Han kräktes alltid mer av Semper än Nan. Så prova att byta och testa. Lycka till!

Isak - min solstråle - 080701
Svar på tråden Byta sort på ersättningen och tips på en bra nappflaska