• Vanadis

Var i London ska man bo?

Hej!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-29 12:41
    Hej!
    Min man och jag letar med ljus och lykta efter lägenhet i London (zon 2). Är det någon som kan rekommendera ett barnvänligt område? Eller ännu bättre har en lägenhet att hyra ut? Både min man och jag är arkeologer och jag är just nu mammaledig med vår 3 månaders dotter.

• Svar på tråden Var i London ska man bo?
  • Protea

Jag bor i London, eller snarare utanfor och har bott har i 11 ar.

Varfor vill ni bo just i zone 2? Tror det finns mer barnvanliga omraden lite langre ut och lagenhetspriserna blir billigare. Greenwich ar trevligt och manga parker och det kanske ligger i zone 2. Finns bade tag och DLR dar.

Lycka till!

• Vaniljkex

Undrar oxa varfor ni vill bo just i zone 2, den gar ju runt hela centrala delen...

Mitt tips ar att ni letar boende sa nara din mans arbete som mojligt, pa samma tube line t ex. Restiderna har kan vara kusligt langa, och det ar ju inget vidare nar man har sma barn. Min man har 12 minuter till jobbet pa morgonen och 20-25 hem pa kvallen, 35 om han maste promenera, sa han traffar barnen varje dag, trots att han jobbar over 12 timmar.  Vi har komprommissat pa ytan for att bo centralt. Barn finns i princip overallt har, sa det kommer att losa sig.

• YokohamaNr2

Vi bodde förut i Stoke Newington i zon 2, har ingen tunnelbana men lätt att ta sig till city och stan med buss och overground. Området är mycket barnvänligt men ligger i Hackney så har sina ruffigare delar, men det har ju de flesta områden i London.

Vi bor nu i suburbia, i zon 4,och trivs superbra, vi har tunnelbana så det tar lika lång tid att ta sig var man än ska. Jag säger som Protea, se dig inte blind på zonerna, det kan kännas mer centralt att bo i zon 3 beroende på transporterna.

• Bebbe2010

Vi bodde en gång utanför, i Enfield Town, det var jättemysigt och barnvänligt men det är ju ganska långt ut. Det funkar ganska bra om man bor nära närmsta tåg/tunnelbanelinje. (Fast vi hade jobb i Enfield).

• NorthLondon

Som sagts oven, titta var jobbet ligger och bestäm område därefter. Det finns trevliga och barnvänliga områden i alla riktningar. Sen så är det fråga om budget också såklart!
    Att hamna i "fel" område om man ser till var man jobbar kan innebära extra onödig restid 2x5 gånger i veckan om man jobbar heltid. Så en extra timme enkelväg, ja du ser... Dessutom innebär det ofta större risk för förseningar på vägen...

När ni väl har bestämt er för område, kan ni enkelt vända er till alla miljoners mäklare som antagligen finns i området (är det ett populärt område finns det hur många mäklare som helst). Helst ska man söka på plats. Handlar oftast bara om några veckor innan man kan flytta in...

LYCKA TILL! London är toppen.  

• Utlandsboende

Vi bor i Wimbledon, zon 3. Trivs jättebra, Allt finns här och det är oerhört barnvänligt. Bra skolor osv

Svar på tråden Var i London ska man bo?