• kattis51

Kalas hos min sambos ex ink. hans familj.

Hur skulle ni reagera och resonera? Min sambos dotter fyller år och hon bor hos sin mamma P en liten bit bort från oss. Nu har P bjudit min sambos släkt till sig och tidigare har alltid de kommit till oss, och dottern. Mamman P har tidigare alltid trackaserat oss om allt möljigt, och hon har ett stort kontrollbehov. Jag tycker inte om henne. (Mycket snällt sagt). Nu vill min sambo att jag ska följa med honom dit, men jag tycker att vi kan ha kalaset här hos oss.  Jag är förbannad och känner mig överkörd, sviken Gråter. Ska jag visa och tala om  att jag inte tycker om detta? eller ska jag acceptera detta och gå dit? 
    Jag har 2 barn från ett tidigare förhållande och skulle jag göra samma sak (aldrig), för att jag respekterar mitt Ex nya familj.  När de är hos mig så firar vi dem tillsammans med min familj och min sambo. När de är hos Ex så firar de med Farmor och Farfar. 

• Svar på tråden Kalas hos min sambos ex ink. hans familj.
  • Alexi

Ska kalaset vara hos barnets mamma där barnet också bor? Vad är det konstiga med det?

• jådåsåatt

Jag bjuder alltid min dotters pappa, hans sambo och hans familj när min dotter har kalas. Har faktiskt aldrig ens tänkt på att nån kan bli sur, det viktigaste för mig är att dottern får ett trevligt kalas och får träffa de hon tycker bäst om.

• Tonx

Det handlar väl ändå om barnet och inte om dig?

• jfsebastian

Eller ha två kalas för släkten, ett för varje sida, men ett för hennes vänner.

• kattis51

Vet ej varför jag känner mig överkörd,.Kanske för att jag inte är bjuden dit, (har inte fått frågan). Jag följer med dit bara för att min sambo vill det. Eller för att det har blivit annorlunda, ovant.

• Vattenpussen

Hej! Jag kan bara säga vad jag med största sannorlikhet hade gjort: Talat om lungt och sansat vad jag anser och att jag tänker stanna hemma. Sen hade jag ordnat ett kalas för flickan sen hos oss.

• jådåsåatt

Hur bjöd de din sambo? Sa de att du inte var bjuden? De kanske tog för givet att ni skulle fatta att båda var bjudna?

• kattis51
    jådåsåatt skrev 2010-10-28 21:21:43 följande:
    Hur bjöd de din sambo? Sa de att du inte var bjuden? De kanske tog för givet att ni skulle fatta att båda var bjudna?
    Vattenpussen skrev 2010-10-28 21:21:16 följande:
    Hej! Jag kan bara säga vad jag med största sannorlikhet hade gjort: Talat om lungt och sansat vad jag anser och att jag tänker stanna hemma. Sen hade jag ordnat ett kalas för flickan sen hos oss.
    Vattenpussen: Ja det är det jag har i tankarna, för att det är styvdottern jag vill fira och inte tillsammans med P för att hon är inte riktigt klok. 
  • Trulis78

Hela min uppväxt var det jag önskade mig mest när jag fyllde år att få fira födelsedagen med hela min familj samtidigt. Jag ville fira med mamma, pappa, deras respektive, alla syskon och halvsyskon samt släktingar på en enda gång. När det inte blev så hade jag alltid dåligt samvete för den jag inte firade med, och längtade efter den föräldern med tillhörande familj. Med det i åtanke så skulle jag utan att tveka ha bitit ihop och gått på bonusens kalas hos hennes mamma och hållit väldigt god min och sett till att vara glad för bonusens skull. Jag förstår att det känslomässigt kan vara svårt, men tänker som så att för varje gång man inte bjuder till/försöker lite extra så spär man själv på den dåliga stämningen gentemot exet och hans nya familj och detta gynnar aldrig barnet.

• kattis51
    Tonx skrev 2010-10-28 21:14:41 följande:
    Det handlar väl ändå om barnet och inte om dig?
    Så klart det gäller barnet, Glad.
Svar på tråden Kalas hos min sambos ex ink. hans familj.