En snabb fråga, JA / NEJ
Självklart kan jag betala för mat men har ingen större lust att betala mer än 500 max, då jag inte ens får vara med och bestämma vad vi ska äta.
Ska tillögga också att jag ofta är ute och gör saker (träffar vänner, hälsar på hos släktingar osv)
Skrev upp för att veta exakt och denna månad har jag ätit någon annanstans än hemma nästan halva månaden. Alltså det enda jag ätit är irincip te och en macka på kvällen och två mackor på morgonen med te (ungefär)
Jag har precis börjat jobba 1 dag i veckan och fick ca 3000 i lön, sparade undan 2000 då vi planerar att flytta och vill ha lite pengar sparade då! (den dagen tar min pojkvän fp)
Hade ett litet tjaffs med min pojkvän förut som sa att jag fick vara beredd på att ta ut 1000 kr från mitt sparande ifall det skulle behövas till mat. Jag sa nej direkt och gav mig inte ens med någon hundralapp då HAN 2 min innan beställde datorgrejer för 2200 kr !
Är Jag snål som inte vill ta av mina sparade pengar, som jag inte skulle haft om jag var hemma dom dagarna istället? (Vi förlorar onget på detta då han tar fp de dagarna istället för mig, enda skillnaden är att dem pengarna kommer tills hans konto ist för mitt! Om han inte hade varit hemma skulle jag förstå om han ville att jag skulle använda en del utav lönen att leva på nu istället för att spara, för då förlorar vi pengar pga att jag inte tar föräldrapenning.
Sen började han tjaffsa om att bara jag ska betala eftersom vi får mat av HANS pappa, inte av mina, det gjorde tydligen skillnad, tycker ni det?
KOM GÄRNA med kommentarer om ni läser allt, annars kan ni bara svara på en snabb JA/NEJ fråga!
|
|
|
V
Så frågan igen nu då : Är jag snål för jag vill spara min lön när han köper datorgrejjer för lika mycket som jag sparar?
Jag har varit med hans pappa när han handlat denna månad och allt tillsammans har gått på ca 1500, då han köper det billigaste.
Ibland gör han en jättestor gryta med köttförsås och det brukar bli att han fryser in hälften ungefär eller sparar i kylen, då är det borta dagen efter för att han har smaskat i sig allt själv under kvällen/natten.
Har frågat om vi ska göra så, handla våra egna saker då sa han "nej men jag ska laga maten"
Men som sagt kommentera gärna , men svara gärna på frågan med