Ingen lyssnar på vad jag har att säga, jag känner mig deprimerad!
Jag har konstant känslan av att folk inte bryr sig ett skit om vad jag har att säga!
Mamma är nog värst på den punkten. Jag kanske står och berättar om något som har hänt, sedan kommer någon av mina döttrar fram till mig eller henne och säger nånting och då slutar mamma ALLTID lyssna på det jag håller på att berätta för att istället börja prata med min dotter. Och när hon har pratat klart med dottern så börjar hon oftast prata om nåt annat så då ger jag upp det jag höll på att berätta. Sist försökte jag höja rösten så hon verkligen skulle höra vad jag sa, eller höra att jag pratade öht, men hon brydde sig inte utan bara fortsatte prata med min dotter istället :(
Våra döttrar är tre år, och jag och min sambo försöker lära dom att man får vänta tills folk har pratat klart innan man börjar prata, och inte avbryta någon, men det blir ju totalt förstört när mormor gör så här.
Sen när jag är bland vänner och bekanta så känns det mest bara som att jag säger konstiga saker, eller säger helt fel sak vid helt fel tidpunkt så nu har det blivit att jag oftast håller tyst när jag är med dom istället. För varför ska jag prata när jag ändå inte blir lyssnad på?
För någon dag sen träffade jag en kompis och hennes kille när jag var på stan, och vi stod och pratade om lite allt möjligt. Sen berättade hon att det inte skulle bli nåt mer jobb för hennes del och jag höll precis på att svara nånting om det, typ vad tråkigt hoppas att det löser sej på nåt annat sätt (eller nåt sånt). Men mitt i meningen avbröt dom mig och sa hejdå, vi hörs och så gick dom. Så där stod jag och kände mej skitdum, typ sa jag nåt fel eller?
Börjar nästan bli deprimerad av att veta att ingen bryr sig :(
Vad gör jag för fel eftersom ingen lyssnar på vad jag har att säga??