Fick du barn i 15-19 års åldern?
Hej,
Mitt namn är Alexandra Flores och jag läser socionomprogrammet på Umeå Universitet. Jag läser just nu termin 6 och vi har fått till uppgift att skriva en c-uppsats. Syftet med min uppsats är att försöka beskriva tonåringars väg från att vara tonåring till tonårsförälder och deras upplevelser av att vara tonårsförälder.
Jag söker nu killar och tjejer som var mellan 15-19 år när de fick barn och jag ser helst att barnet är över 6 månader idag. Det betyder att Du kan vara vilken ålder som helst idag.
Tanken är att jag ska samla in skrivna livsberättelser vilket innebär att Du kommer att få ett antal frågeställningar/teman som livsberättelsen ska innehålla. Utöver dessa får Du skriva fritt om ditt liv från det att Du blev tonåring fram till hur det är idag som tonårsförälder.
Livsberättelserna kommer att förvaras konfidentiellt det vill säga på ett sådant sätt så att obehöriga inte kan ta del av dem och er identitet. Redovisningen av materialet kommer att ske så att den enskildes identitet inte avslöjas. Livsberättelserna kommer att analyseras och delvis publiceras i min c-uppsats. Om Du har deltagit får du den färdiga uppsatsen mailad till dig om så önskas.
Jag hoppas att just Du vill dela med dig av dina erfarenheter till mig. Din livsberättelse kan innebära att jag får en bredare syn på hur en tonårsföräldrars liv kan vara och kunskapen om tonårsföräldrar kan bli större.
Det är frivilligt att delta och Du kan när som helst dra dig ur. Vid intresse kontakta mig på [email protected] Din intresseanmälan ska vara inne senast den 21 oktober. Jag kommer då att göra ett urval bland de intresserade som sedan får skriva sin livsberättelse.
Tack på förhand,
Alexandra Flores
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-27 18:21
Intresseanmälan senast den 30 oktober. Maila mig eller svara här!