• Sooofia

Söker korta sagor/rim för 1åring

Jag håller på med en liten "personlig foto-pek-bok" till en ettåring. I den vill jag sätta in lite foton (såklart) som flickan kan titta på och känna igen sig i - men jag skulle också vilja ha några KORTATRE texter (typ sagor eller rim).

Kan någon hjälpa mig!???

* Efterlyser en saga på mindre än 700 tecken (om det nu kan kallas saga).
    * Efterlyser kortare rim om en svart, stor hund.
    * Efterlyser kortare rim el liknande om en prinsessa (hon brukar kallas prinsessan)
    * Efterlyser kortare rim om Stockholm.
    * Andra roliga kortare texter.

Oj, jag är kanske lat som sätter ut en förfrågan om hjälp här... ;) Men min fantasti är starkt påverkd av alla vaknätter (får skylla på det!) - och hjärnan står HELT still för tillfället!!!

• Svar på tråden Söker korta sagor/rim för 1åring
  • bonsai

Rolig kort text:
    Igelkotten rund och go, ligger i sitt lilla bo.(klappa barnet på ryggen)
    Om han nånting ser, om han nånting hör,( speja med handen över barnets ögon och lyssna med barnets öron)
    taggarna ut han kör! ( Killa i magen på barnet)

Väldigt populär här hemma.

• Sooofia

Perfekt! Tagen! Och med ett foto på en igelkott blir den ju super! TACK!! :)

• a mor
    Det kommer en myra, den kryper och går. Det kommer en myra, den tar det den får.

Eget påhitt. Jag "gick" med fingrarna på dottern medans jag sa ramsan och då jag kom till slutklämmen killade jag ihop henne. Många glada skratt blev det. 
  • Sooofia
    a mor skrev 2010-10-27 18:41:13 följande:
    Det kommer en myra, den kryper och går. Det kommer en myra, den tar det den får.

Eget påhitt. Jag "gick" med fingrarna på dottern medans jag sa ramsan och då jag kom till slutklämmen killade jag ihop henne. Många glada skratt blev det. 
    Tusen tack!
  • SM86

Gå in på www.sagokistan.se
    I menyn till vänster kan du klicka dig vidare till sagor, rim och ramsor m.m. Sen finns det oftast under-rubriker. På rim och ramsor finns exempelvis räkneramsor, fingerramsor, ramsor om djur m.m. Du kan nog hitta en hel del tips där

Svar på tråden Söker korta sagor/rim för 1åring