• Thereseprivat

Någon mamma som valt att INTE vara mammaledig?

Får ev. en tjänst som gör att jag inte kan vara mammaledig utan det blir sambon som tar pappa ledigt nästan direkt.

Någon mer som har valt att inte vara mammaledig utan jobba i stället och låta pappan ta ledigt.
    Hur länge stannade ni hemma efter förlossningen/När gick ni tillbaka till arbetet?

Det är vårt 2:a barn så jag känner att man vet mer vad man ger sig in i.

• Svar på tråden Någon mamma som valt att INTE vara mammaledig?
  • Putte11

Sätter mig här och väntar på anstormningen som ska komma.

Svarar inte på din fråga, men tycker iaf att det är helt ok och hade den nya tjänsten varit säkrad, så hade jag gratulerat - men säger inget om det nu.

• JAG är BÄST
    Putte11 skrev 2010-10-26 22:08:07 följande:
    Sätter mig här och väntar på anstormningen som ska komma.

Svarar inte på din fråga, men tycker iaf att det är helt ok och hade den nya tjänsten varit säkrad, så hade jag gratulerat - men säger inget om det nu.
    Hahaha,, jag sprang in hit då jag såg rubriken,,å tänkte skriva samma sak

"tar lite chips och inväntar anstormningen "
  • Vickan I

sätter mig tillrätta med ett finger på uppdateraknappen .

(¯`°?.¸ ♥ Alvin 090104 ♥ ¸.?°´¯)
  • Ulaninen

Jag valde inte att inte vara föräldraledig alls, men började jobba 60 % när sonen var 3 månader, och heltid (eller tyvärr snarare mer än heltid) när han var 4 månader. Ifall du är intresserad av hur det var och hur det gick så kan jag gärna berätta lite mera, men som sagt, jag var hemma de första 3 månaderna.

• Thereseprivat

Många som inväntar svar - men ingen som tycker något

Ulleuppsala - skriv gärna hur du upplevde det

• Lindis1974

Jag kommer att endast vara hemma Max 6-7 månader om vi lyckas nu med våra bebisförsök.
    Många rynkar på ögonbrynen men det struntar jag vi i. Dels beror det på mitt jobb och dels på att min man vill vara hemma lika mycket som jag. Helt upp till var och en.

• Thereseprivat
    Lindis1974 skrev 2010-10-26 22:15:47 följande:
    Jag kommer att endast vara hemma Max 6-7 månader om vi lyckas nu med våra bebisförsök.
    Många rynkar på ögonbrynen men det struntar jag vi i. Dels beror det på mitt jobb och dels på att min man vill vara hemma lika mycket som jag. Helt upp till var och en.
    Min sambo vill också vara hemma så det är ju inte så att han blir tvingad precis.
    Han var bara hemma typ 6 veckor med nr.1.
  • Blablabla

Haha!!!! Känns som att samhället blir mer modernt... Ingen har vågat skriva något negativt!!!! Det är ett steg i rätt riktning, inte för att jag tycker det är fel att vara mammaledig, absolut inte!!! Men för att jag tycker att alla människor ska få välja vad som är bäst för de, & att ingen ska tror att den är en "bättre" mamma som är hemma med barnen än den som inte är det. För så är det ABSOLUT inte!!!

• crossfit

Jag har välbetalt heltidsjobb och min man kommer att bli arbetslös i samband med att vi får barn. Därför får han vara hemma. Kommer nog bli jobbigt. Men om jag skulle vara hemma ( har ej jobbat 240 dagar) med grundbeloppet och maken arbetslös skulle vi inte klara oss.

Svar på tråden Någon mamma som valt att INTE vara mammaledig?