• Lillan12

Graviditetstest efter MA

Ni som har haft MA, hur lång tid tog det innan ett graviditetstest visade negativt för er?

Jag fick MA i vecka 12 för snart 2 veckor sedan och skrapades för 1 vecka sedan idag. Gjorde ett gravtest igår som visade starkt positivt. Jag vet inte alls vad jag väntat mig, vet ju att det kan visa positivt lång tid efter MA, men det känns inte kul alls...

• Svar på tråden Graviditetstest efter MA
  • Aprilbarn1

Vid mitt första missfall så testade jag positivt i fyra veckor efter, har hört om de som till och med testat pos åtta veckor efter mf! Fick mf igår och testet har redan gått ned lite i styrka (kan tillägga att båda mf var i vecka 6), så det är väldigt individuellt även för olika graviditeter hos samma person. Det gäller bara att ha tålamod och testa en gång i veckan! Lycka till!

• Ms Hällsten

Jag fick missfall den 2sept. Gick in i v.12 den dagen men fostret
    hade varit död sen v.8  :(
    Jag blödde i ca 4dagar och testade sen negativt. Jag har gjort flera gravtest
    nu som visar ett svagt streck. Vet inte vad jag ska tro, är det ett sk spökstreck
    eller är jag gravid på nytt? borde ju inte vara pga missfallet eftersom jag testade
    neg först... är så kluven vet inte alls vad man ska tro. Får nog snällt vänta och se
    om mensen kommer eller ej.. 

• mamaA

hej!
    Det kan variera jättemycket. Efter mitt första MA testade jag pos i 3 veckor, efter andra tog det 12 veckor innan testet blev negativt...  Beror på hur hög HCG nivån varit och hur snabbt det går ur kroppen.
    Fick rådet att det kan vara bra att testa negativt innan man försöker bli gravid igen, för att slippe bli besviken och att det är då lättare att fastställa tid och så på graviditet.
    Men efter 3 missfall, är jag nu gravid i v 31! Så ge inte upp hoppet!!!
    Lycka till!

• Nevenki

Jag fick missfall 5 sept, då i v.14. Blödde i 1 vecka och det tog 3 veckor innan jag testade neg. Nu skulle jag haft mens 2 nov men har inte fått den, testade sedan positivt.... håller tummarna att det stämmer bara....

• Javisst

Mitt första MA upptäcktes vecka 10 (foster dött vecka 6) så visade gravtsterna positivt tre veckor efter skrapningen.

• Lillan12

Tack för era svar och jag beklagar era MA/MF! Och grattis till graviditeten "ledsen tjej"!
    Ms Hällsten & Nevenki  håller tummarna för att det är graviditeter och att allt går bra!

Jag skrapades i vecka 13, fostret dött sedan 4-5 dagar, alltså i vecka 12. Det tog knappt 3 veckor innan grav-tester visade negativt och samtidigt visade både sticka och CB-ägglossningstest positivt, och 2 veckor efter det kom mensen, så min kropp verkar vara på gång igen Glad Nu är det dags att börja verkstaden igen!

• Ms Hällsten

Solen 8: kul att verkstaden är igång igen :D

Jag bli knäpp på alla dessa gravtest som finns. Jag testade neg ganska så

tidigt efter mitt ma och efter det så har jag gjort gravtest från testlagret som visar svaga,

svaga streck. Köpte även preg och där visade det också ett väldigt svagt streck.

Nu har jag fått hem gravtest som heter one step HCG. Där syns inget streck.

Börjar undra om det kanske är nåt spökstreck... Jag har ju BIM ca 30nov så får se om

mens kommer eller ej...

Svar på tråden Graviditetstest efter MA