• scrapparlotta

en ramsa, likt " i soffan hos tant Rut"

När jag var lite så hörde jag en liten vers på ett barnprogram...jag tycket jättemycket om den men jag kommer inte riktigt ihåg den nu när jag vill berätta den för mina barn. Eller rättare sagt kommer jag inte i håg så mycket. Men den handlade om en pojke som ville göra massa bus hos tant Rut, men fick inte det...Men så när han blev stor "Men när jag blir stor, då ska jag hoppa i soffan hos tant Rut och göra fula miner det ser så härligt ut härligt ut." Är det nån som kan hela och som vet vilken jag menar?

• Svar på tråden en ramsa, likt " i soffan hos tant Rut"
  • scrapparlotta
    scrapparlotta skrev 2010-10-25 12:55:00 följande:
    ingen?
    Puffar en gång till, ingen som vet vilken ramsa jag menar?
  • Britt-Marie 737

Hej!
    Bättre sent än aldrig, du har kanske redan ordnat detta eftersom det har gått en tid... Jag vet inte vem som har skrivit versen men jag tror att jag kan den utantill efter att ha läst den för mina barn i mitten på 80-talet.

"Jag får inte hoppa i soffan hos tant Rut, och gör fula miner , det ser så illa ut, illa ut
    jag får inte suga på tummen säger far, och inte gå på gatan, fy fy, med ändan bar, ändan bar
    Men- när jag blir stor, då så ska jag hoppa i soffan hos tant Rut, och göra fula miner, det ser så roligt ut, roligt ut
    men inte suga tummen den saken är ju klar, men jag ska gå på gatan, haha med ändan bar, ändan bar!

Anledningen till att just denna vers stannat kvar i medvetandet är nog att min son, sex, sju år då, tyckte att den här versen var så otroligt pinsam! Vaddå, gå på gatan med ändan bar... usch!
    Hoppas du har fått lite hjälp av detta.
    mvh/Britt.Marie

• pluppfamiljen

Sitter Knut med stor nääää fyyyy Plupp mamman bode få smisk! Jag minns den inte. Skäms

Blivande 6 barns mamma
Svar på tråden en ramsa, likt " i soffan hos tant Rut"