• Jaramla

bra aktivitet hemma för snart 3åring och vild bebis?!

vad hittar ni på hemma som har ett mindre barn som pockar på ständig uppmärksamhet? min snart 3åring är en lugn och kan sitta länge och pyssla/plocka och gillar att göra det. Min drygt 8månaders bebis är dock sjövild, kryper som ett jehu sedan två månader, ställer sig mot allt, släpper händerna när hon står och stoppar, förstås, allt allt allt i munnen.

Lillan har inte ro att sitta stilla och jag har svårt att tänka ut saker jag kan göra med min 3åring utan att det blir farligt/omöjligt med den lilla!

Spela musik och dansa funkar men det kan vi ju inte göra dagarna i ända....

Hjälp snälla!

• Svar på tråden bra aktivitet hemma för snart 3åring och vild bebis?!
  • Virren99

Jag passar på att pyssla med den stora då den lilla sover. Annars när båda är vakna så leker vi gärna kurragömma (med lillan i min famn), leker tillsammans i deras rum (vilket är barnsäkrat för den lilla), lillan springer i gåstolen medans storkillen kör sin "gåbil", jagar varandra. I den här familjen är det nog den stora som det är full fart på, så den lilla försöker hänga med så gott hon kan vilket ofta slutar med att hon är arg för att hon inte kan ta sig fram så fort som hon önskar.

Hoppas det var några tips som passar för er.

• Carita01

Om du kan tänka dig att åke iväg en sväng så kan jag tipsa om The Creativity House på Fridhemsplan i Stockholm. Där går många småbarnsföräldrar med sina barn och hänger och umgås stillsammans. Man kan göra hand- och fotavtryck på bebisar eller måla fritt och dekorera andra keramikföremål - både för barn och vuxna. Studion har drop-in och så får man hjälp med avtrycken och att sätta igång och måla. Blir jättefint och det är verkligen ett socialt umgänge!
    Jag har gjort koppar, tallrikar och fotoramar med mina barn när de var mindre. Blir hur snyggt som helst, och så håller grejerna till skillnad från annat som man brukar skapa tillsammans med barn. Ska snart dit igen för ena pojken tjatar ;0)
    Man gör avtryck med glasyfärger på riktiga keramikföremål på The Creativity House. Kolla själv på thecreativityhouse.se  :  De har nästan bara småbarnfamiljer hos sig.

Så beställde jag en doppresent av dem också till min lilla Anton ((nu 7år) så det kan man också beställa hon dem och de är helt handmålade :

www.babyprints.se/piggybank

Svar på tråden bra aktivitet hemma för snart 3åring och vild bebis?!