• anniz73

tips på barnstol önskas

Vi har en Volkswagen Polo kombi från 1999 och nu är det dags att köpa en ny bilbarnstol till våran 8 månaders dotter. Idag så har vi en barnstol från ntf som hyr  ut barnstolar den första tiden.

Har googlat en hel del på nätet bilbarnstolar och tycker att man blir förvirrad. Man vill ju ha en modell som hon kan ha ett tag och är säker och lätt att montera.  Finns det någon som har erfarenhet av AktaGraco Duoflex,      Brio Zento eller Britax Two Way Plus. Tips på andra märken önskas också.

Hon väger lite över 8,1 kg, skall man vänta med att skaffa bilbarnstol mellan 9-25 kg?
    Eller skall man köpa en barnstol från 0 kg?

• Svar på tråden tips på barnstol önskas
  • MissLillan

Maxi cosi ska va bra. Vi har en Britas hi way är nöjda.

• cicci85

Har haft AG Duoflex och kan verkligen inte rekommendera den.

Eftersom det är en liten bil skulle jag kolla på Britax Hi-way, den passar både små och större barn, iaf till 5 år. Man kan montera den på olika sätt om man vill att den ska ta lite plats eller ge mycket benplats.

Britax Twoway är jag oxå nöjd med, men den passar bäst från 2-3 år och tills barnen är för långa/tunga för att åka bakåtvänt.

Brio zento har väldigt låg rygg och är inte lika populär som Britax och maxi cosi.

Om hon sitter bra i en stol från 9 kg är det okej, men bältens måste hamna rätt och gå att spänna ordentligt.

• anniz73

Vi var inne och provade bilbarnstolar idag. Molly var för kort( är 68,5 cm lång) för Britax Hi-way.
    ActaGraco har kommit ut med en ny modell som heter Beologic. Men fastnade för axi-Cosi Mobi. Åker ut i helgen och provar om den passar bilen. 

• cicci85
    anniz73 skrev 2010-10-22 18:27:02 följande:
    Vi var inne och provade bilbarnstolar idag. Molly var för kort( är 68,5 cm lång) för Britax Hi-way.
    ActaGraco har kommit ut med en ny modell som heter Beologic. Men fastnade för axi-Cosi Mobi. Åker ut i helgen och provar om den passar bilen. 
    menar du inte duologic? finns ingen beologic på hemsidan iaf...
  • Kina79
    anniz73 skrev 2010-10-22 18:27:02 följande:
    Vad är det som gör att hon är för kort.
    Min yngsta har suttit i mellantejejens Hi-Way  några gånger och hon är endast 65 cm lång (5½ månad)
    Hon har suttit bra i den.
  • tinis77
    Kina79 skrev 2010-10-23 17:27:09 följande:
    Vad är det som gör att hon är för kort.
    Min yngsta har suttit i mellantejejens Hi-Way  några gånger och hon är endast 65 cm lång (5½ månad)
    Hon har suttit bra i den.
    Undrar oxå hur hon är för kort? Min minsta började använda sin h-w när hon var 3 månader, då var hon kanske 60 cm.
    *Alexander 9/9-05 * Hampus 30/9-08* Isabell 8/1-10* martinas.myshowroom.se/
  • anniz73

Vi provade h-w på Babyhörnan som finns i Göteborg. Då sa de att det fattades ett par cm för att säkerhetsbältet skall sitta bra. 

Svar på tråden tips på barnstol önskas