• Mimmi69

Framåtvänd bilstol - vilken??

För fem år sedan tog jag mig genom djungeln för bakåtvända bilstol och nu blir det snart dags för en framåtvänd och jag behöver hjälp! Vilket märke och modell är att rekommendera? Tips, idéer, synpunkter - allt tas emot tacksamt. Bilen har isofix-fästen, om det har någon betydelse för framåtvänt monterande.

• Svar på tråden Framåtvänd bilstol - vilken??
  • cicci85

Då skulle jag absolut välja en Britax KidFix! Har en sån och en Britax KidPlus till min 5-åring och är väldigt nöjd med dem. Sonen tycker han sitter skönt, han sover bra i stolen, det finns viloläge, bra sidoskydd.

Andra isofixstolar är Cybex solution X och recaro monza seatfix.

• Mimmi69

Låter som ett bra alternativ. Vet du vad den kostar? Vilka affärer har den?

• Lantani

Skulle också valt britax kidfix om man har isofix i bilen! Kommer dock inte ihåg vad den kostar men dyr för att vara bältesstol.

Alvin 081114 och Alice 100807
  • cicci85

jag fick rabatt för sonen är försäkrad i trygghansa, har för mig att vi betalade 2100kr, betalade 1400 för den utan isofix har jag för mig.

• Mimmi69
    cicci85 skrev 2010-10-22 23:58:36 följande:
    jag fick rabatt för sonen är försäkrad i trygghansa, har för mig att vi betalade 2100kr, betalade 1400 för den utan isofix har jag för mig.
    Har också Trygg Hansa. Hur fick du rabatten??
  • cicci85
    Mimmi69 skrev 2010-10-25 21:02:03 följande:
    Har också Trygg Hansa. Hur fick du rabatten??
    De på babyland berättade att man fick rabatten om man kunde visa upp försäkringspapper från TH. Vet inte om det fortfarande är så eller om det var tillfälligt. De hade bara den rabatten på KidFix.
  • myskatt

Ok, ringde nämligen TH och de viste ingenting. Får höra med Babyproffsen när vi väl ska köpa en KidPlus.

Mamma till ~ Tilde ~ 051202 ~ myskatt.com
Svar på tråden Framåtvänd bilstol - vilken??