• Kasihi

Nutramigen - hur länge innan ni märkte skillnad?

Min son är satt på komjölksfri ersättning, nutramigen efter läkares ordination. Ni som har barn som reagerat
    på vanlig ersättning med magkramper och trög mage och där man kommit på att det ÄR komjölksallergi, hur
    lång tid har det tagit med komjölksfri ersätttning innan ni märkt skillnad på erat barn?

När vi ska köpa nästa gång blir det på recept, vad kostar nutramigen då?

Tacksam för svar!

• Svar på tråden Nutramigen - hur länge innan ni märkte skillnad?
  • jådåsåatt

Det gick rätt snabbt, inom en vecka skulle jag tro.
    För fyra år den kostade det 74 kr per uttag. Hur många man fick per gång beror på vad läkaren skriver ut. Jag fick fyra burkar, en vän fick 20.

• Jessica10

Samma här, inom en vecka =) fick en helt annan bebis, en som va nöjd & glad och börja sova hela nätterna =)
    Inte roligt med mjölkallergi!

Vi hämtar ut 6 burkar åt gången och betalar endast 120 kr för hela kalaset.
    Endast en burk utan recept kostar 199 kr, helt sinnes så dyrt!

Hoppas du/ni snart ser en förbättring hos knodden =)

• saralund

Vi provade också en vecka, men ingen skillnad så vi gick efter inrådan från läkare tillbaka till vanlig ersättning... 

• t0va

Vi provade profylac som är liknande nutramigen, och där såg vi effekt på 1.5dygn. Samma dag som vi bytte så hade han så ont och storgrät och vred sig i magont och det enda som hjälpte var att sätta honom i bilen och åka, så jag spenderade några timmar på natten körandes runt. Dagen efter var han aningen bättre och sen har han inte haft några alls sådana paniksmärtor. Magen har fungerat bra och vi slutade med minifom. 

Nu har han inte det bekräftat av läkare för vi väntar på läkarbesök, men sköterskan och vi är övertygade om att det är mjölken som var hans problem. Dag 2 så när han vaknade så log han mot oss för första gången på morgonen, annars vaknade han med magont och tårar. Han var ca 6veckor när vi bytte och är 10 nu.  

• Gunnell
    Kasihi skrev 2010-10-21 22:31:01 följande:
    Min son är satt på komjölksfri ersättning, nutramigen efter läkares ordination. Ni som har barn som reagerat
    på vanlig ersättning med magkramper och trög mage och där man kommit på att det ÄR komjölksallergi, hur
    lång tid har det tagit med komjölksfri ersätttning innan ni märkt skillnad på erat barn?

När vi ska köpa nästa gång blir det på recept, vad kostar nutramigen då?

Tacksam för svar!
    Hjälpte det?
    Min son började få nutramigen i lördags och jag håller tummarna!! Hans eksem har försvunnit och hans avföring har blivit normal, men han panikskriker från och till :( 
  • Kasihi
    Gunnell skrev 2010-12-06 16:03:00 följande:
    Hjälpte det?
    Min son började få nutramigen i lördags och jag håller tummarna!! Hans eksem har försvunnit och hans avföring har blivit normal, men han panikskriker från och till :( 
    Jaa det har hjälpt! Han har inte längre magkramper alls! Helt underbart!!!
  • t0va
    Gunnell skrev 2010-12-06 16:03:00 följande:
    Hjälpte det?
    Det kan ta upp till 2 veckor innan mjölken försvinner ut systemet och sen 2 veckor till innan magen har "läkt". Så låt det ta sin tid så hoppas vi det löser sig. 
  • Gunnell

Tack för svar! Han har inte panikskrikit inatt :D Lite fis-gnäll bara. Hoppas hoppas hoppas det håller i sig! Igår eftermiddag var han som en solstråle och han har sovit hyfsat inatt. Än så länge inget skrik idag heller :)

• Kasihi
    Gunnell skrev 2010-12-07 09:26:46 följande:
    Tack för svar! Han har inte panikskrikit inatt :D Lite fis-gnäll bara. Hoppas hoppas hoppas det håller i sig! Igår eftermiddag var han som en solstråle och han har sovit hyfsat inatt. Än så länge inget skrik idag heller :)
    Härligt!!!!
  • lillälva

För oss tog det bara ett par dagar innan vi märkte skillnad! Dock är nutra det som funkat för oss, har även testat profylac, vilket han fick ont i magen av.

Vi har livsmedelsanvisning på nutra. Varje uttag kostar 120 kr, oberoende av hur många burkar ett uttag innebär. Vi har 6 burkar/uttag, och jag tror det är det vanligaste, för det är en full kartong med burkar.

Skönt att det hjälper för er och att han dricker det! Smakar ju inte mumma precis

Svar på tråden Nutramigen - hur länge innan ni märkte skillnad?