• Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Månadspeng för 15 åring?
  • Syster Luring

Min pojke får 1000:- dvs nästan hela barnbidraget. Han har ett kort kopplat till sitt konto som jag kan se i min bankinloggning. Jag trodde problemet skulle bli att han ständigt var pank/utan kläder (eftersom det är dealen - han sköter själv klädinköpen) men faktum är att det har blivit tvärtom. Han har alltid pengar på sitt konto och lyckas ändå spara undan lite varje månad. Jag är jätteimponerad av honom faktiskt.

♕ Stolt mor till prins August -95 & prins Edvin -09 ♕
  • Skottan

Beror ju helt på vad den ska räcka till... Ska man inte köpa kläder /fylla på mobil/betala buss resa mm själv utan bara ha till nöjen så är väl ca 400/månad okej. Beror helt och hållet på hur "barnet" är för hur mycket pengar den ska få och till vad det ska gå.
    Jag fick hela barnbidraget vid den åldern och batala mina kläder förutom jacka/skor fyllde på min mob, mm.

• Bonanza

Annat: från att man börjar högstadiet tycker jag att de flesta tonåringar bör kunna hantera att få hela studiebidraget, men då också betala allt själv inklusive kläder, busskort osv osv. Men visst kan man få hjälp om man verkligen BEHÖVER en ny vinterjacka, men inte om man bara vill ha en.

• Caranlachiel

När jag var 15 började jag få hela barnbidraget själv. Det skulle då räcka till kläder, smink och nöjen.

Lill-Erik kom till oss 2009-04-06!
  • VirrigaVerna

Vi har löst det så att barnen har fått barnbidraget eller studiebidraget om de är för gamla för barnbidrag.

Många människor behöver man inte parodiera. Det räcker med att citera dem.
  • Tinnys

Vid 15-16 så tycker jag nog att de ska få hela barnbidraget. Men då ska de också stå för kläder, smink, mobil och nöjen.

• Linda1976
    DenNamnbitne skrev 2010-10-20 17:47:43 följande:
    När jag var 15 fick jag 100 kr så det tycker jag är braTomte
    och då ska det räcka till? Lördagsgodis? haha.
    Min smak är mycket enkel - jag nöjer mig bara med det bästa.
  • Linda1976

1000:- tycker jag. Och räcka till det mesta, utom dyrare klädinköp som skor, vinterjacka osv.

Min smak är mycket enkel - jag nöjer mig bara med det bästa.
Svar på tråden Månadspeng för 15 åring?