• Miss Skellington

Vulvasynekier (hopvuxna blygdläppar). Hur gick det sen?

Ska till barnmottagningen på onsdag för bedömning av min 7 månader gamla dotters sammanvuxna blygdläppar. Antagligen kommer de att öppna upp efter bedövning med salva. Någon som varit med om detta? Hur gick det efteråt? Någon som kan lugna en nervig mamma?

• Svar på tråden Vulvasynekier (hopvuxna blygdläppar). Hur gick det sen?
  • Miss Skellington

Ingen som har erfarenhet av detta? Såå ovanligt ska det ju ändå inte vara.

• Miss Skellington

Tack för ditt svar. Hittade också den sidan när jag letade runt. Nu var jag ju iväg idag och läkaren tyckte inte att skulle göras något ingrepp utan det kommer gå upp av sig självt. Han sa att han aldrig träffat på något barn över ett års ålder som haft detta. Hoppas han har rätt. Har det inte gått upp när hon blir ett år får de åtgärda det då. Vill inte göra det när hon är äldre och mer medveten om vad som sker...

• monchichi76

Vet inte.om det är samma sak... men när min dotter var ca 7 år fick hon svårt att kissa. När jag kollade så såg jag att hela hennes vagina såg annorlunda ut, hålet till vaginalkanalen var jätteliten. Efter besök hos Hc kom vi till en barnläkare. Hon sa att det var blygläpparna som växt ihop. Hon fick Ovesterinsalva som vi skulle smörja på blygläpparna i nån vecka, sen löstes detta upp av sig själv.  Hon har inte haft några problem alls med detta sen... 

Svar på tråden Vulvasynekier (hopvuxna blygdläppar). Hur gick det sen?