• sun69shine

storklump/avslag varning!!!äcklig bild!!

snart 4veckor sedan min son föddes, har den senaste veckan haft väldigt lite avslag mer brunt... idag efter jag ridit så va det en liten svart klump i trosan och mer blod... nu ca 3h senare efter jag ammat och gick på toa var det en stor!!!klump på bindan och blodigt avslag igen.. den va som seg gummi...

någon som haft liknande, tror ni det är något farligt?? orolig, lägger upp enäcklig bild!!
  • Svar på tråden storklump/avslag varning!!!äcklig bild!!
  • Sixten1

Det där ser ut som en blodkoagel. Alltså blod som har klumpat ihop sig. Jag fick liknade dagen efter min andra förlossning. Men det var 4 veckor sedan för dig? Har jag fattat rätt då?
    Kan ju bero på att du ridit och sedan ammat och att det var därför som den kom ut så.
    Men om du är orolig så ska du defenetivt ringa din BM.
    Anna

• Mammat3

Kan tyvärr inte se bilden. Men jag skulle absolut ringa om jag var du. Jag fick stora blodklumpar istället för vanligt avslag och jag var sjuk med en infektion och det blev ganska allvarligt. Vill inte skrämma upp dej för det behöver inte ha så men det är bättre att ringa. Jag böev nästan inlagd då det blev barnsängs feber av allt. Men då va mina bara 2 veckor så de kan ju va nått annat.

• GulTussilago

Jag fick också så! Såg ut som en matsked svartvinbärsgelé..
    Minns jag rätt hade jag ont i magen också, under en dag. Sen kom denna ut.
    Det  var ungefär en vecka efter förlossningen.

Det blev inget mer än detta och jag hade inga andra besvär (och magvärken gick över), men däremot hade jag avslag i all evighet (eller åtminstone ett par månader)

Ring om du är orolig (men jag tror inte att det är nåt farligt, så länge du inte har ont och/eller feber!)

• kiwi2012

Fick också en sån efter min son, 5 dagar efter förlossningen då jag duscha...
    Trodde hela livmodern ramla ut, blev skiträdd, jag ringde men dom sa
    att det var avslag som hade geggat ihop sig till en blod"boll".
    Så länge du inte får feber är det ingen fara, kroppen sköter det av sig själv.

• sun69shine

tack för alla svar, har inte ont mer än förvärkar och ingen feber, så avaktar med att ringa om inget mer dyker upp! vet att jag inte är själv då iaf, men alla ni andra verkar fått ganska nära efter förlossningen är ju en månad sen för mig på tisdag....

• älskarlivet81
    sun69shine skrev 2010-10-17 17:17:28 följande:
    tack för alla svar, har inte ont mer än förvärkar och ingen feber, så avaktar med att ringa om inget mer dyker upp! vet att jag inte är själv då iaf, men alla ni andra verkar fått ganska nära efter förlossningen är ju en månad sen för mig på tisdag....
    Jag fick också sådana klumpar ett tag efter förlossningen, inget konstigt så länge det inte luktar väldigt illa eller du får feber..
Svar på tråden storklump/avslag varning!!!äcklig bild!!