Vi vill ha lägenhet men vet inte riktigt hur vi ska gå tillväga
Hejsan har tittat omkring lite internet men inte hittat det svar jag letat efter så skapade ett konto här för att hoppas på ett seriöst svar.
Kan börja med att berätta vem jag är. Jag är en 18årig kille som bor i Borås tillsammans med min Flickvän 17år och vår dotter 7 månader.
Just nu så pluggar jag på gymnasiet och min flickvän är föräldra ledig men ska sedan börja studera igen.
Vi bor tillsammans men har ingen egen lägenhet utan vi bor 2 veckor hemma hos hennes föräldrar och 2 veckor hemma hos mina föräldrar vilket fungerar jätte bra. Vi är hur välkommna som helst och skulle säkert kunna bo kvar såhär i flera år men saken är den att vi börjar tröttna lite. Tanken på att vi kanske borde skaffa en lägenhet har kommit upp ett par gånger då vi inte tycker det är bra för oss eller för dottern att flytta omkring så som vi gör..
Vi har därför beslutat oss att kolla vidare på hur vi kan göra med bidrag osv för att få ha en lägenhet tillsammans med vår dotter. men fattar inte riktigt hur vi ska gå tillväga.
FInns det någon som känner igen vår situation så blir vi väldigt tacksamma på svar hur ni tycker vi ska göra. Och egna erfarenheter är varm välkommna