keya12 skrev 2010-10-23 17:02:48 följande:
Treasures: Tack för ditt svar! Som jag förstår det så är det så att de av oss som har såpass glesa menstruationer brukar även ha svårare att få till det. Jag har nästan helt tappat hoppet om att få ett barn helt utan hjälp. Hur var det med behandligen? Hade pergotime och metformin mycket biverkningar hos dig? Hur var förhållandet med din sambo under tiden? När fick du din diagnos? Innan eller efter att ni börjat försöka få barn?
Jag har ju egentligen "alltid" vetat att det skulle bli svårare, men det är först nu som jag börjat läsa på mer och förstått att det kan bli riktigt svårt och frustrerande.
Jag var svårstimulerad med pergotime, det krävdes trippeldos och metformin för att ens få ÄL, men på andra försöket då jag väl fick ÄL så blev jag gravid. Hade eg inte så mkr biverkningar av medicinerna, men man mådde ju rätt dåligt psykiskt av hela barnlöshetsgrejen. Vårt förhållande var nog bättre än någonsin innan, han stöttade och peppade och var verkligen hur bra som helst. och det har fortsatt vara jätte bra även efter att dottern föddes. Vi är mkt mer öppna mot varandra och så. Jag fick min diagnos några år innan och åt Diane fram till dess att vi bestämde oss för att försöka få barn. Så jag visste ju precis som du att det sannolikt skulle bli svårt, men samtidigt så är ju oddsen goda för oss med PCO's med lite hjälp på vägen.
Ska snart till läkaren för att kolla hur allt ser ut nu och prata om vad jag ska ha för behandling. Vill inte bli gravid igen nu, men vill samtidigt optimera chanserna att bli det då vi vill ha syskon. Har inte haft varken ÄL eller mens sedan förlossningen och nu är det snart fyra månader sedan jag slutade amma. Ringde KK redan i augusti, men har inte fått tid dit förrän i november.
Blev visst lite annat svammel nu med....men, men.....
Lycka till när det blir dags, du ska se att det kommer att gå bra för er med!