Hamstern: Jag hoppas det inte räknas som reklam för jag har inte samma nick där som här. Jag säljer märkeskläder typ Hilfiger, Ralph Lauren, Polarn & Pyret...sånt som är populärt.
En del är nytt, som jag köper upp från outlets eller ibland om det är rea-på-rean osv. Men mest är det begagnat.
Jag har en egen webbshop också men säljer framför allt på Tradera. Tradera är populärt bland många som inte har tid, ork eller möjlighet att själva gå på loppisar - för det är ju så lättillgängligt! Själv ÄLSKAR jag loppisar och är beredd att gräva även i de sunkigaste allt-för-5-kronor lådorna för att hitta de få men fina guldkornen. Så det blir att kombinera en hobby med ett lönsamt extrajobb liksom. Jag har stenkoll på vilka märken som säljer och kan ofta se bara genom att glutta på en klädhög om det ligger något LEGO- eller Polarn-plagg där till exempel. Man lär sig känna igen sömmarna osv.
Vår familj är hög/medelinkomsttagare (han/jag) så jag är inte nödd och tvungen till detta pga ekonomin utan tycker det är roligt helt enkelt! Hur mycket jag köper in beror på hur mycket tid jag har över så jag skulle kunna tjäna mer än jag gör också.
För att driva en sådan här verksamhet måste man nog bo i en medelstor stad åtminstone så att det finns en del loppisar att handla från + att man måste ligga ute med lite pengar hela tiden. Annars är det helt problemfritt!