• Anna83GBG

Vill tjäna lite extra..

Nån som har några tips på hur man kan tjäna extrapengar?
    Inga pyramidspel el dyl utan typ köpa in o sälja saker osv?
    Kommer inte på nått bra..
    Jag tjänar endel på att fylla i undersökningar på nätet men skulle vilja göra något mer kul för att tjäna lite extra.

• Svar på tråden Vill tjäna lite extra..
  • erica och jonas

hur gör man för att fylla i såna? och hur mycket får man betalt..? det där verkade ju värt=)

• Anna83GBG

www.cint.se
    där kan man vara med.
    Finns många ställen men man måste hitta dom oxå o så tjänar bara några kronor. Inte så lönande men men.

• Anna83GBG

Jobbat med "telesex" innan men dom lade ner sin verksamhet o nu hittar jag ingen ny att jobba för? Nån som vet nån?

• erica och jonas

telesex vore ju kult=)

• Anna83GBG

Det är verkligen lättförtjänta pengar bara man hitta nån bra arbetsgivare.

• Alfonsina

Jag tjänade mina extrapengar på Willys i kassan och FöreningsSparbankens telemarketing. Fungerade bra för mig.

• Anna83GBG

Alfonsina
    I kassan? Hmm Jag jobbar redan 100% men vill ha nått kul o göra när jag är ledig som jag samtidigt tjänar pengar på =)

• Tutilure

Alfonsina: Hur fick du det jobbet? På Willys alltså? Gick du bara dit och frågade eller hade du skickat in CV och sånt och de kontaktade dig?

• Alfonsina

Jag pluggade då jag jobbade extra, nu när jag jobbar heltid skulle jag aldrig orka jobba mera.

Tutilure, jag fick jobbet iva kontakt som redan jobbade där. Men jag vet att många andra hade skickat in ansökan eller bara kom förbi med sin ansökan. Det brukar ofta behövas extrapersonal, vi pluggade allihop (extrapersonalen alltså) så det var rätt hög omsättning då alla slutar då studierna är över.

• Happy80

Jag tjänar mellan 2-5000 i månaden extra på att sälja saker på Tradera:)

• Hamstern

Happy 80: vaddå för saker? *nyfiken*

• Hamstern

Anna83gb: På dom här enkäterna..hur mycket kan man tjäna på det i månaden då?

• Fru Indosaurie

Hamstern
    Jag är medlem på samma sida.
    Har varit medlem bra länge och har fått 90 kr utbetalat en gång.
    Det är inga stora pengar precis..och det handlar inte om 90 kr i månaden, kanske på ett år om man har tur.

• Hamstern

Haha, ok. Ja... det var ju inte mycket direkt! Skulle också vilja tjäna lite extra, men det är ju i princip omöjligt att få nåt jobb! Tror jag ringde runt till 50 olika företag häromdagen - och fick inte napp någonstans! Hur tråkigt som helst...

• Happy80

Hamstern: Jag hoppas det inte räknas som reklam för jag har inte samma nick där som här. Jag säljer märkeskläder typ Hilfiger, Ralph Lauren, Polarn & Pyret...sånt som är populärt.

En del är nytt, som jag köper upp från outlets eller ibland om det är rea-på-rean osv. Men mest är det begagnat.

Jag har en egen webbshop också men säljer framför allt på Tradera. Tradera är populärt bland många som inte har tid, ork eller möjlighet att själva gå på loppisar - för det är ju så lättillgängligt! Själv ÄLSKAR jag loppisar och är beredd att gräva även i de sunkigaste allt-för-5-kronor lådorna för att hitta de få men fina guldkornen. Så det blir att kombinera en hobby med ett lönsamt extrajobb liksom. Jag har stenkoll på vilka märken som säljer och kan ofta se bara genom att glutta på en klädhög om det ligger något LEGO- eller Polarn-plagg där till exempel. Man lär sig känna igen sömmarna osv.

Vår familj är hög/medelinkomsttagare (han/jag) så jag är inte nödd och tvungen till detta pga ekonomin utan tycker det är roligt helt enkelt! Hur mycket jag köper in beror på hur mycket tid jag har över så jag skulle kunna tjäna mer än jag gör också.

För att driva en sådan här verksamhet måste man nog bo i en medelstor stad åtminstone så att det finns en del loppisar att handla från + att man måste ligga ute med lite pengar hela tiden. Annars är det helt problemfritt!

• eyelock

Vilken bra tråd... Behöver också extra pengar...

Puttar uppp!!!

• janne j

Vill man tjäna extrapengar är det bara att dra på ett par lackstövlar och ställa sig i närmsta gathörn . .

Nä men skämt å sido testa att ta ett jobb som telefonförsäljare, det brukar man kunna sköta hemifrån och man behöver inte jobba heltid utan det kan räcka med att man jobbar med det ca 6 - 8 timmar i veckan för att företaget skall anställa en.

Jag har inte jobbat med det själv men efter att ha snackat med de telefonförsäljarna som brukar ringa hem till mig har jag fått höra att de brukar få 20 - 30 kr för varje kund de lyckas sälja saker till.

Så man bör kunna tjäna minst 100 kr/h utan större problem om man är duktig på att snacka och sälja in sina saker till dem man ringer till.

Svar på tråden Vill tjäna lite extra..